07136476172 - 09172030360 [email protected]

ورزش و کرونا

فاصله گذاری اجتماعی، خود قرنطینگی و بسته شدن خیلی از باشگاه های ورزشی ورزش را این روز ها بسیار دشوار کرده است.

اما راهکار های زیر به شما کمک می کنند در این شرایط سخت، فعالیت و سلامت خود را حفظ کنید.

اهمیت فعال ماندن در زمان کرونا

با توجه به محدود شدن بسیاری از فعالیت های روزانه ی ما به واسطه ی کرونا، پیدا کردن انگیزه ی کافی برای ورزش کردن ممکن است سخت باشد. با وجود چالش کار از راه دور و نبود وسایل ورزشی در خانه شما ممکن است روتین ورزشی روزانه را دشوار بیابید. ممکن است دلتان برای ورزشگاه، آرامش استخر ها و ارتباط اجتماعی ای که در گروه های دویدن یا ورزش داشتید تنگ شده باشد.

مخصوصا اگر به رفتن به باشگاه و تحت نظر مربی بودن عادت داشته اید ممکن است تنها ورزش کردن را دشوار بیابید.

ورزش می تواند به بهبود افسردگی، استرس و اضطراب کمک کند و به بیماری های مزمنی مانند فشار خون بالا یا دیابت کمک کند.

با پیدا کردن راه های جدید برای ورزش کردن شما می توانید کنترل خلق و خوی خود را دوباره به دست بگیرید و احساس کنترل را در این شرایط بزرگ ابهام بازیابی کنید.

گرچه اندام خوش ناشی از ورزش از آلوده شدن شما به ویروس جلوگیری نمی کند اما مزایای محافظتی دیگری دارد

فعالیت جسمانی باعث ترشح اندورفین می شود. این ماده ی شیمایی به باز زنده سازی ذهن و بدن کمک می کند و جنبه های مختلفی از سلامت شما را بهبود می بخشد. در کنار بهبود روحیه و بهبود خواب، ورزش می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و این امر به خصوص برای افراد مسن که بیشتر در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند مهم است.

اما بیش از اندازه ورزش نکنید. اگر به ورزش سنگین عادت نداشته باشید می تواند روی سیستم ایمنی بدن شما تاثیر معکوس بگذارد.

اگر از ورزش برای مقابله با شرایط دشوار این روز ها استفاده کنید احتمال روی آوردن به سبک های مقابله ای ناکارامد مانند نوشیدن الکل پایین می آید.

ساختن برنامه ی روتین برای ورزش

چه در خانه به فرزندان خود درس می دهید، چه شغل خود را از دست داده اید و بابت مسائل مالی نگران هستید، ورزش را دست کم نگیرید.بسیاری از افراد خستگی و فرسودگی دوران قرنطینه را گزارش داده اند. بسته به زمان آزادی که دارید و وضع سلامتی فعلیتان یک هدف قابل دسترس برای خود تعریف کنید و روی فعالیت های مورد علاقه ی خود تمرکز کنید. اگر از اهداف کوچک شروع کنید و به آرامی آن را دشوار تر کنید، احتمال اینکه عادت ورزش را در خود نهادینه کنید بالاتر می رود.

  1. به فعالیت ورزشی خود اولویت بدهید.

افرادی که اهداف ورزشی خود را وارد تقویم و لیست برنامه های خود می کنند با احتمال بیشتری آن را انجام میدهند. شما قرار دندانپزشکی خود را تنها به این دلیل که کار دارید کنسل نمیکنید، بلکه کار خود را بابت آن متوقف می کنید. ورزش هم باید به همین اندازه با اولویت باشد.

  1. در زمان مناسب ورزش کنید.

بسیاری از افرادی که به طور بلند مدت ورزش می کنند این کار را صبح ها انجام می دهند. انجام ورزش درص به شما انرژی می دهد و شما را برای ادامه ی روز آماده می کنند. اما بعضی افراد هم ورزش را در زمان بعد از ظهر ترجیح می دهند تا دوباره شارژ شوند

  1. هدف های خود را عینی مشخص کنید- و ورزش خود را پایش کنید.

به جای هدف” خوش اندام شدن” یک هدف مثل ” روزی 30 دقیقهص ها پیاده روی” را جایگزین کنید.از برنامه های پایش حرکت روی گوشی های هوشمند استفاده کنید یا در تقویم خود مدت زمانی را که هر روز ورزش می کنید یادداشت کنید. این کاربه شما حس رسیدن به هدف بیشتری می دهد و به هدف نزدیک تر می کند.

    4.بلند اعلام کنید!

به یکی از دوستان خود از هدف روتین ورزشی خود بگویید یا درباره ی آن در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام پست بگذارید. این کار باعث می شود با احتمال کمتری زمان ها ورزش خود را عقب بیندازید یا از دست دهید. ورزش با یک دوست هم میتواند به شما در مسیر هدف کند. حتی اگر این هدف گذاری مشترک از راه دور باشد.

 

منبع:

helpguide-Exerciese during coronavirus

 

به این مقاله امتیاز دهید