07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

آخرین باری که به افکار خود فکر کردیم چه زمانی بوده است؟

چقدر فکر ما مثبت است؟ چقدر منفی؟

 

ویلی نلسون ، متخصص مغز و اعصاب می گوید: “اگر افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنیم ، نتایج مثبتی خواهد داشت.” معلوم می شود که این مسئله در مورد سلامت مغز ما صحت دارد.

 

آیا تفکر منفی برای مغز ما مضر است؟

 

به نظر می رسد دانشمندان چنین تصور می کنند. محققان کینگ ز کالج لندن دریافتند که تفکر منفی به صورت پشت سر هم، ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

به یاد داشته باشیم ، در حال حاضر هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد ، بنابراین این سزاوار توجه زیاد ما است.

 

این مطالعه نشان داد که عادت تفکر منفی طولانی مدت، توانایی مغز ما را در فکر کردن ، استدلال و شکل گیری خاطرات و حافظه کاهش می دهد. یک نوع تخلیه اساسی منابع مغز.

 

مطالعه دیگری که در ژورنال آکادمی عصب شناسی آمریكا گزارش شد، نشان داد كه تفكر بدبینانه و منفی، خطر زوال عقل

بیشتری را ایجاد می كند.

 

وقتی تفکر خود را تغییر می دهیم ، زندگی ما نیز تغییر می کند.

 

به یاد داشته باشیم ، مغز در کارهایی که انجام می دهد خوب عمل می کند. افکار منفی، کانال هایی را در مغز ما ایجاد می کنند. این طرز تفکر می تواند پیش فرض ما باشد. اگر زیاد فکر منفی کنیم ، در واقع ،مغز خود را طوری سیم پیچی کرده تا در تولید افکار منفی مهارت داشته باشد. بنابرین مغز ما در دیدن چیزهایی که باید درباره آنها منفی باندیشد خوب می شود.

 

یکی از محصولات جانبی تفکر منفی ، استرس است که خودش منجر به تفکر منفی بیشتر می شود.

 

یک پیشنهاد : وقتی افکار منفی می آیند و می روند ، آنها را نادیده نگیریم. بجای آن کار:

 

  • دست از کاری که انجام می دهیم ، بکشیم. و در صورت نیاز چشمان خود را ببندیم.
  • فکر منفی را با یک فکر مثبت جایگزین کنیم.
  • سعی کنیم فکر مثبت را برای یک دقیقه ی کامل یا بیشتر در مغز خود نگه داریم.

 

هنگامی که این کار را انجام می دهیم ، نوروپلاستیسیته  – توانایی مغز در سازماندهی مجدد خود با ایجاد اتصالات عصبی جدید – یا همان انعطاف پذیری مغز  به نفع ما شروع به کار می کند.

 

از دو طریق :

  1. تراکم توجه یعنی میزان توجهی که به یک تجربه ذهنی خاص در یک زمان خاص شده است.
  2. نگه داشتن این فکر به اندازه کافی برای مغز شما می تواند “کانال های” جدید ایجاد کند.

 

ما مجسمه ساز مغز خود هستیم.

 

تغییر عادت های ذهنی می تواند زندگی ما را تغییر دهد.

 

یک پیشنهاد دیگر:

 

یک هفته را هفته ی بدون شکایت بنامیم. حتی یک بار هم نه. اگر دوباره شکایت کردیم ، هفته خود را دوباره شروع کنیم. نهایتا به روز اول یک هفته بدون شکایت برگردیم و تغییرات افراد اطراف خود را تماشا کنید.

 

قدرت نورون های آینه ای چنین است. این نورون ها زمانی فعال می شوند که ما به روشی خاصی عمل کنیم و همچنین هنگامی که مشاهده می کنیم همان عملی را شخص دیگری انجام می دهد. رفتار ما – مثبت یا منفی – می تواند بر رفتار دیگران تأثیر بگذارد و بالعکس.

 

تام هاپکینز ، مدرس فروش ، عقیده دارد: “بدبخت بودن یک عادت است. خوشحال بودن یک عادت است؛ و انتخاب با ماست. ” این

واقعیت دارد.

 

 

منبع: https://www.bccpa.ca