07136476172 - 09172030360 [email protected]

با هم به این مقاله گوش میکنیم:

احتمالا شما در جستجو متخصص ترک آلپرازولام در شیراز هستید.در این مطلب با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.  آلپرازولام یک داروی ضد اضطراب از خانواده بنزودیازپین است که معمولاً به عنوان مسکن اضطراب و خواب آور استفاده می‌شود. اگرچه این دارو موجب کاهش اضطراب و بهبود خلق و خوی فرد میشود و همچنین در به خواب رفتن کمک می کند، اما برای بسیاری از افراد ممکن است به دلیل وابستگی به آن، مشکلات جدی روانی و جسمی را ایجاد کند.

در مورد خواب نیز باید گفت که آلپرازولام به عنوان یک داروی ضد اضطراب و آرامبخش، ممکن است تأثیری بر روی خواب داشته باشد. مصرف بلند مدت این دارو می‌تواند باعث بروز مشکلات خواب شود و به جای کمک به خواب، باعث اختلال در الگوی خواب شما شود. همچنین، ممکن است خود دارو باعث خواب آلودگی شده و در برخی از افراد بیداری در طول شب را دشوار کند.

عوارض جانبی دیگر آلپرازولام ممکن است شامل:

  1. خواب آلودگی و کمبود تمرکز
  2. خشکی دهان و سرگیجه
  3. خستگی و کاهش انرژی
  4. افزایش وزن
  5. تهوع و استفراغ
  6. تاری دید و مشکلات بینایی
  7. افزایش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی

به دلیل اینکه آلپرازولام یک داروی اعتیاد آور است، استفاده بلند مدت از آن می تواند به اعتیاد و بازگشت اضطراب منجر شود. همچنین، استفاده از آلپرازولام در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

متخصص ترک آلپرازولام در شیراز

روانپزشکان، روانشناسان، و متخصصین علوم اعصاب، انستیتو سلامت مغز در شیراز، می توانند در ترک آلپرازولام به افرادی که به دنبال روشی برای ترک این دارو هستند، کمک کند. این متخصصین با استفاده از روش‌هایی مانند کاهش تدریجی مصرف دارو، تغذیه مناسب، تمرینات ورزشی، تکنیک‌های روان‌درمانی، تحریک فراجمجمه ای مغز، بایوفیدبک و بسیاری از تکنولوژی های عصبی  به بیماران کمک می‌کنند تا ترک این دارو را با کمترین مشکل و دردسر انجام دهند.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید به دنبال راهی برای ترک آلپرازولام در شیراز هستید، پیشنهاد می‌شود تا با متخصصین مرکز سلامت مغز در شیراز مشاوره کنید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برنامه‌ای مناسب برای ترک این دارو تهیه کنید و با کمک مشاوره‌های مناسب، به راحتی از وابستگی به این دارو خلاص شوید.

اگر بدنبال بهترین مرکز درمانی برای ترک مصرف آلپرازولام هستید متخصصین ما متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست ها با استفاده از روش های دارویی و نوروتکنولوژی می توانند به شما در این راه کمک کنند. همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان ویزیت خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

چه مقدار آلپرازولام باعث اعتیاد به آن می شود؟

به نظر می رسد در بیمارانی که بیش از 4 میلی گرم آلپرازولام در روز به مدت 12 هفته یا بیشتر مصرف می کنند، افزایش خطر وابستگی فیزیولوژیکی و قطع مصرف شدید وجود دارد.  با این حال، افرادی که دوزهای پایین‌تر مصرف می‌کنند، به‌ویژه برای دوره‌های طولانی‌تر، ممکن است پس از قطع دارو همچنان علائم ترک و وابستگی را داشته باشند. به یاد داشته باشید  دوز آلپرازولام کمتر از 4 میلی گرم در روز لزوماً خطر اعتیاد را از بین نمی برد.  یک مطالعه تخمین می زند که یک سوم افرادی که از بنزودیازپین ها را به مدت 3 ماه یا بیشتر استفاده می کنند، علائم ترک را تجربه می کنند.

آلپرازولام  به عنوان یک ماده کنترل شده در جدول IV طبقه بندی می شود، به این معنی که استفاده پزشکی شناخته شده ای برای این دارو وجود دارد، اما پتانسیل سوء مصرف و اعتیاد نیز وجود دارد.

مطالعه دیگری نشان داد که افراد با سابقه مصرف الکل یا مواد مخدر به طور خاص آلپرازولام را ترجیح می دهند زیرا آنها دریافتند که نسبت به سایر بنزودیازپین ها مفیدتر است!

اگر هر بنزودیازپین مانند کلونازپام، دیازپام و…به اندازه خاصی مصرف شود، وابستگی فیزیکی ایجاد می شود. هنگامی که وابستگی فیزیکی به بنزودیازپین هایی مانند آلپرازولام ایجاد می شود، افراد در صورت قطع مصرف آن ممکن است چندین علامت مشخصه ترک را تجربه کنند.

علائم ترک زاناکس

به طور کلی، علائم ترک سریع و بدون برنامه بنزودیازپین ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اضطراب
  • موارد وحشت زدگی.
  • هایپرونتیلاسیون
  • لرزش.
  • مشکلات خواب
  • اسپاسم عضلانی.
  • از دست دادن اشتها.
  • تعریق.
  • ناراحتی عمومی
  • حساسیت به نور، صدا یا لمس.
  • احساسات غیر طبیعی
  • احساس جدا شدن روح از بدن.
  • روان پریشی، شامل توهم، هذیان، و هذیان (نوعی سردرگمی شدید).
  • تشنج.

مطالعات نشان می‌دهد که بین 10 تا 25 درصد از مصرف‌کنندگان مزمن بنزودیازپین، پس از قطع مصرف دارو، علائم قطع مصرف طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند. علائم معمولاً شامل اضطراب و افسردگی یا بدتر آن می شود.

علاوه بر این، مصرف بنزودیازپین هایی مانند آلپرازولام باعث مشکلات حافظه یا مشکلات شناختی می شود.  برخی تحقیقات نشان داده اند که تغییرات مرتبط با بنزودیازپین در عملکرد شناختی ممکن است تا حدی حتی پس از قطع ادامه یابد.

ترک آلپرازولام

با توجه به چالش‌های مرتبط با قطع و قطع بنزودیازپین، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از برنامه‌ای برای کمک به افراد برای کاهش بی‌خطر بنزودیازپین‌ها استفاده کنند.  همانطور که ذکر شد، پزشکان ممکن است از داروهای نسبتاً طولانی اثر مانند دیازپام برای کمک به تثبیت افراد مبتلا به ترک بنزودیازپین استفاده کنند همچنین در هنگام ترک مصرف آلپرازولام متخصصین روش های غیر دارویی مانند تحریک فراجمجمه ای مغز، رواندرمانی… را نیز ممکن است پیشنهاد کنند و سپس به تدریج دوز را در طی چند روز یا چند هفته کاهش دهند تا فرد تا حد امکان ایمن و راحت باشد.

در حالی که سم زدایی اولین گام موثر در مسیر بهبودی است، معمولاً برای حمایت از بهبودی طولانی مدت فرد از اعتیاد به آلپرازولام کافی نیست.  سم زدایی پزشکی می تواند به عنوان یک نقطه ورود ایده آل برای درمان جامع تر عمل کند، جایی که درمان های رفتاری مبتنی بر شواهد و مشاوره می تواند به افراد کمک کند تا بهتر از عود بیماری پیشگیری کنند و به پرهیز طولانی مدت دست یابند.

مرکز سلامت مغز با دارا بودن متخصصین متبحر در زمینه های روانپزشکی، روانشناسی و نوروساینس و استفاده از ابزار های نوروتکنولوژی پیشرفته، پیشرو در درمان اعتیاد است. اگر با وابستگی به آلپرازولام دست و پنجه نرم می کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ترک می تواند ترسناک و چالش برانگیز باشد. اما، ترک ناگهانی و بدون نظر متخصص می تواند خطرناک باشد. پس خود درمانی انجام ندهید. با حمایت حرفه ای و یک برنامه بهبودی و درمان توانبخشی مناسب ایمن تر و راحت تر می تواند آلپرازولام را ترک کنید.  با ما در تماس باشید.

مقابله با علائم ترک آلپرازولام

ترک آلپرازولام می تواند چالش برانگیز باشد. اگر با علائم ترک آلپرازولام  کنار می آیید، بدانید که با گذشت زمان این علائم از بین خواهند رفت. روش های مقابله ای زیر را در نظر بگیرید:

  • با مشاورین و روانشناسان خود در مرکز سلامت مغز در طی فرایند ترک و پس از آن در تماس باشید تحقیقات نشان می دهد که حمایت روانشناختی همراه با برنامه کاهش دوز با مدیریت پزشکی ممکن است بهتر از کاهش دوز به تنهایی عمل کند.
  • از روش های ذهن آرامی یا مدیتیشن مرکز سلامت مغز استفاده کنید. شواهد اولیه نشان می دهد که مدیتیشن ممکن است به افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.
  • قرار ملاقات ها را نادیده نگیرید. در طول کاهش مصرف دارو، ویزیت های منظم با پزشک خود در مرکز سلامت مغز داشته باشید که شامل آموزش کاهش مصرف بنزودیازپین، مشکلاتی که می توانند ایجاد کنند و اطلاعات مربوط به ترک می تواند باشد.
  • از نوروتکنولوژی های موجود استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد روش های غیر دارویی مانند تحریک مغز می تواند با ایجاد تغییراتی در سیستم عصبی باعث آسانتر کردن ترک شود.
  • پیشرفت خود را جشن بگیرید.  جشن گرفتن موفقیت ها ممکن است نتایج را بهبود بخشد.
به این مقاله امتیاز دهید