07136476172 - 09172030360 [email protected]

امروز صبح یک فنجان قهوه خوردی؟ اگر چنین است، آیا به این دلیل بود که واقعاً احساس خستگی می‌کردید یا به سادگی از یک روال معمول صبحگاهی پیروی کردید؟

به گفته محققان، افراد ممکن است نقش عادت را در رفتارهای خود از جمله مصرف قهوه دست کم بگیرند. تحریک خودکار یک رفتار، مانند عادت صبحگاهی فرد برای مصرف قهوه، در مقابل قصد آگاهانه، چیزی است که یک رفتار را به عادت تبدیل می کند.

 

منبع: USC

 

یک مطالعه USC که در این ماه در Psychological Science منتشر شد، نشان داد شرکت‌کنندگان نقش عادت را در رفتارهای خود از جمله مصرف قهوه دست کم گرفتند.

 

یک پژوهش

 

آصاف مزار، نویسنده این مطالعه، کاندیدای دکترای روانشناسی، می گوید: «مردم ممکن است از روی عادت قهوه مصرف کنند – برای مثال، شما ممکن است به طور خودکار یک روال نوشیدن قهوه را زمانی که از خواب بیدار می شوید یا به سفر صبحگاهی خود ادامه می دهید، دنبال کنید، بدون توجه به اینکه چقدر خسته هستید..

 

توضیح داد که تحریک خودکار رفتار، در مقابل نیات آگاهانه، چیزی است که یک رفتار را به عادت تبدیل می کند.

 

وندی وود، سرپرست تیم تحقیق، پروفسور روانشناسی و کسب و کار، می گوید: «بیشتر کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم عادت است، اما ما تمایلی به تصدیق عادات خود نداریم و در عوض رفتارهایمان را مطابق با روحیه و مقاصد خودمان تغییر می دهیم.

 

مازار و وود برای بررسی میزان تاثیر عادات توسط مردم، از شرکت کنندگان پرسیدند که چه چیزی باعث مصرف قهوه آنها می شود. پاسخ دهندگان گفتند که خستگی دو برابر بیشتر از عادت در ترغیب نوشیدن قهوه آنها اهمیت دارد.

 

فرایند

سپس، محققان شرکت کنندگان در مطالعه را در طول یک هفته پیگیری کردند و نوشیدن قهوه و خستگی آنها را هر دو ساعت یکبار ثبت کردند. برخلاف توضیحات شرکت‌کنندگان، عادت به اندازه احساس خستگی بر مصرف قهوه تأثیر داشت.

 

مزار گفت: «ما دریافتیم که شرکت‌کنندگان به شدت تأثیر عادت نسبت به خستگی را بر مصرف قهوه خود دسته کم گرفتند. حتی زمانی که به شرکت‌کنندگان انگیزه‌های مالی برای توضیح دقیق دلیل نوشیدن قهوه ارائه شد، آنها بیشتر به خستگی اشاره کردند تا عادت.

 

عادات بر رفتارها در آزمایشات محققان تأثیر گذاشت

 

محققان همچنین آزمایشی را با شرکت کنندگان آنلاین انجام دادند که در ابتدا یک خاطره منفی، مثبت یا خنثی را به خاطر می آوردند. سپس، آنها در تمرینی شرکت کردند که در آن مکرراً یک کلید چپ یا راست را فشار دادند.

 

در نهایت، از آنها پرسیده شد که آیا مایلند آزمایشات بیشتری را برای کمک به محققان انجام دهند. شرکت کنندگان با فشار دادن کلید بسیار تمرین شده یا کمتر تمرین شده تمایل خود را برای کمک نشان دادند.

 

کسانی که قبلاً به طور گسترده کلید پاسخ «نه» را تمرین کرده بودند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که کلیدهای پاسخ «بله» و «نه» را به طور مساوی تمرین می‌کردند، احتمال بیشتری داشت که درخواست کمک را رد کنند.

 

نتایج

 

در حالی که شرکت‌کنندگان تمایل بیشتری برای کمک به خلق و خوی خود نسبت می‌دهند، نتایج نشان می‌دهد که پاسخ‌ها به عادات فشار دادن کلیدی که در طول آزمایش اتخاذ کرده‌اند ارتباط بیشتری دارد.

 

این آزمایش شواهد علّی ارائه می‌دهد مبنی بر اینکه توضیحات افراد برای رفتارشان، حالت‌های درونی را به عادت‌ها ترجیح می‌دهد، حتی زمانی که این رفتار بر اساس عادت باشد.

 

چرا باید به عادات خوب و بد خود بیشتر توجه کنیم؟

 

نویسندگان مطالعه می گویند که شکاف بین نقش واقعی و درک شده عادات در زندگی ما توضیح می دهد که چرا آمریکایی ها در تغییر رفتارهای مداوم و مکرر – مانند حفظ یک برنامه ورزشی ثابت و یک رژیم غذایی سالم- دچار مشکل می شوند.

 

گفتند بخشی از اینها فرهنگی است. وقتی از آمریکایی ها خواسته شد فهرستی از آنچه که آنها را از ایجاد تغییرات مفید در شیوه زندگی باز می دارد، فهرست کنند، معمولاً به فقدان اراده اشاره می کنند.

برای تغییر مؤثر رفتار، آمریکایی‌ها باید بپذیرند که بسیاری از رفتارهای ما عادی و خودکار است.» عادت‌ها می‌توانند ما را در تکرار رفتارهای ناخواسته نگه دارند، اما همچنین می‌توانند ما را در مسیر حفظ رفتارهای مطلوب مانند ورزش کردن یا بازیافت نگه دارند.»

 

مشکل از کجاست؟

 

وود و مازار به تغییر به عنوان نمونه ای از مشکل اشاره کردند که در آن مردم در سراسر جهان انگیزه زیادی برای تغییر رفتار خود برای زندگی پایدارتر دارند. با این حال، وود گفت: «آنها فقط نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند و چگونه آن را به طور مکرر انجام دهند

 

برای درک بهتر بخشی از پازل پایداری، آنها اخیراً یک نظرسنجی در مورد رفتارهای بازیافت انجام دادند.

 

بازیافت‌کنندگان موفق متوجه شده بودند که چگونه عادت‌هایی را ایجاد کنند – بدون اینکه نیاز به استرس یا فکر زیاد داشته باشند – که بازیافت را آسان و مفید می‌کرد. آنها سطل های بازیافت خود را در آشپزخانه می گذارند نه در گاراژ.و علائمی را نشان می دادند که نشان می داد زباله ها را کجا بگذاریم و چگونه آنها را مرتب کنیم.

 

او گفت: ممکن است واضح به نظر برسد، “اما این چیزی نیست که شما می دانید. این کاری است که شما انجام می دهید.

https://neurosciencenews.com/habit-behavior-20459/

5 روش ساده برای ساخت عادت های سالم

چند عادت که برای مغز مضر است! آلزایمر!