07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

 به یاد آوردن بیشتر و یادگیری سریعتر را می توانیم با عضلات بدن خود قیاس کنیم: انجام تمرینات با عضلات منجر به تقویت آنها می شود.

 

حافظه

 

هدف شما هر چیزی که باشد: آماده شدن برای امتحان، یادگیری یا تجدید مهارت های زبانی، یا صرفاً برای جلوگیری از افت حافظه سنی – می توانید حافظه خود را بهبود بخشیده و آن را در هر سنی تیز نگه دارید. این   غیرممکن نیست، آسان تر از آنچه که به نظر میرسد، قابل دستیابی است. 

بدیهی است که حافظه انسان نمی تواند با تلفن های هوشمند مقایسه شود، اما برخی از ترفندها می توانند روند حافظه را تقویت کنند. چگونگی عملکرد حافظه با ساختن و یادآوری خاطرات، دیگر غیرقابل درک نیست. حدود 2000 سال این نقطه مورد تمرکز تحقیقات بسیاری از متخصصان در زمینه های مختلف بود: فلسفه، روانشناسی، زیست شناسی، عصب شناسی، جامعه شناسی و غیره. اما هنوز هم چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد.

سه مرحله اصلی در پردازش حافظه: رمزگذاری، ذخیره سازی و فراخوان قابل شناسایی است. یک بررسی اخیر نشان داد که یک سوم آمریکایی ها حداقل یک بار در هفته چیزی را فراموش کرده اند.

 

 

 

 

براساس یک نظرسنجی ملی، پاسخ دهندگان بین 18 تا 34 سال و بیشتر از 55 یا بالاتر، احتمال دارند که در طول  روز چیزی را فراموش کنند (15 در مقابل 7 درصد)، کلیدهای خود را گم کنند (14 در مقابل 8 درصد)، صبحانه را فراموش کنند (9 در مقابل 3 درصد) یا حتی فراموش کردن یک حمام صبحگاهی (6 در مقابل 2 درصد).

ما جمعیت دیجیتالی قرن بیست و یکم هستیم که به جای اعتماد به مغز خود، به وسایل هوشمند خود اعتماد می کردیم: تلفن های هوشمند، لپ تاپ و موارد مشابه.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از تکنیک های جدید حفظ کردن را امتحان کنید یا راه کارهای جدیدی را در سبک زندگی خود به ارمغان بیاورید.

 

 

 

 

در اینجا چند روش مفید ذکر شده است:


1. متمرکز باشید. بهترین راه برای تقویت حافظه توجه به جزئیات است. هرچه بیشتر به جزئیات توجه کنید، احتمالاً در یک زمان مناسب آنها را به یاد خواهید آورد. بوی عطر می تواند در به خاطر آوردن شرایط و افراد کمک کند.
آن را تجسم کنید. تصویربرسازی کنید، یا چیزی را با یک علامت یا نماد مرتبط کنید. آن را به آسانی می توان فشار داد و آنچه را که با جزئیات لازم است به خاطر آورد.

 

2. تکرار کنید. یک نظریه وجود دارد: برای یادآوری چیزی، باید حداقل 7 بار آن را تکرار کنید. این کار برای کلمات جدید، اعداد، تاریخ است. به تکرار ادامه دهید تا مغز شما آن را به خاطر بسپرد.


با انگیزه باشید. درک روشنی که چرا این اطلاعات مورد نیاز است، باعث می شود درک و یادآوری هر چه سریعتر انجام شود. ارتباط مشهود بین دانش و زمینه کاربرد آن ضروری است.

3. سازماندهی کنید. آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید بنویسید. حافظه حرکتی به شما کمک می کند. با کنترل فرایند نوشتن، مغز اطلاعات را با درگیری فرآیندهای بیشتری جمع می کند.

4- یکی از ساده ترین و مفیدترین روش برای به یاد آوردن این نکته است که با انواع مختلف داده ها کار می کند: از نام دسر ناپلئونی می توان به عنوان نام رهبر شبه نظامی فرانسه یاد کرد. شماره 25 را می توان به عنوان یک چهارم پای نشان داد، یا به یاد داشته باشید که وقتی ملاقات دوست داشتنی خود را داشتید 25 ساله بودید.

5- شکستن آن. کار با داده های دیجیتالی بزرگ مانند شماره تلفن، بهتر است آن را به اجزای کوچک تقسیم کنید. یادآوری چه آسانتر: 1847698457 یا 1 847 698 457؟

6. کلمات کلیدی: این مورد در متون بزرگ خوب کار می کند. آن را در پاراگرافها تقسیم کرده و هرکدام را نام ببرید. یا همچنین می توانید فقط یک کلمه کلیدی یا یک سؤال ارائه دهید. در جواب، تمام متن ها در حافظه قرار می گیرند.

7. آموزش دهید و یاد بگیرید. یکی از بهترین راه ها توضیح موضوع برای شخص دیگر است. به دوست، همکار یا فرزند خود بگویید که چه چیزی را به خاطر دارید. یا طرف مقابل از شما سؤال کند. بنابراین، اطلاعات کاملاً توسط مغز جذب می شوند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Express News

Open chat
Powered by