07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

مصرف مکمل های امگا 3 ممکن است به کاهش درد عضلات پس از ورزش کمک کند. محققان دریافتند امگا 3 باعث کاهش التهاب و کاهش آسیب عضلانی پس از ورزش می شود.

 

 

این یافته ها ممکن است برای افرادی که از ورزش به دلیل شدت درد ناشی از آن اجتناب می کنند ، مهم باشد.

 

اسیدهای چرب امگا 3 اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که نقش مهمی در بدن ما دارند و  مزایای زیادی برای سلامتی ما دارند. اینها چربی های اساسی هستند زیرا بدن ما قادر به تولید آنها نیست و ما باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

 

 آنها عملکردهای ضد التهابی دارند ، می توانند به حفظ قلب سالم کمک کنند یا خطر بیماری های قلبی را

کاهش می دهند و ممکن است اثرات خارق العاده ای بر سلامت مغز داشته باشند.

 

مطالعات قبلی تأثیر روغن های امگا 3 بر بهبود آسیب عضلات و التهاب عضلات به دنبال ورزش را بررسی کرده اند. در حالی که شواهد متفاوت است ، نشان داده شده است که دریافت مداوم امگا 3 در رژیم غذایی شما ممکن است منجر به افزایش اندکی در بهبودی ورزشکاران پس از ورزش شدید و احتمالاً اندکی سود نیز در عملکرد ورزشی شود.

 

در این مطالعه ، محققان سه بار در روز و به مدت چهار هفته، کپسول های امگا 3 یا یک دارونما را به افراد دادند. آنها سپس در یک برنامه تمرینی بسیار شدید با هدف ایجاد درد شدید عضلانی و آسیب عضلانی از نظر فیزیولوژیکی شرکت کردند.

 

محققان سپس سطح التهاب و نشانگرهای آسیب عضلانی ، درد جسمی و توانایی شرکت کنندگان در انجام انقباضات عضلانی شدید را برای سه روز آینده اندازه گیری کردند.

 

آنها بعد از ورزش در گروه روغن ماهی ، پاسخ التهابی کمتری پیدا کردند و آسیب عضلانی را کاهش دادند. با آنهافهمیدند مکمل امگا 3 تأثیر محدودی بر عملکرد عضلات ، ریکاوری و عملکرد بعدی دارد ، اما باعث کاهش درد شرکت کنندگان می شود.

 

Yvoni Kyriakidou ، محقق دکترا و نویسنده اصلی دکترای علوم پزشکی ، از دانشکده علوم زندگی دانشگاه وست مینستر ، در مورد این مطالعه صحبت کرد:

به خودی خود امگا3 مفید است زیرا مردم ورزش را به این دلیل دوست ندارند که باعث درد می شود. اگر اینقدر صدمه نبیند ،

ممکن است افراد بیشتری این کار را ادامه دهند؟ “

 

منبع :http://neurosciencenews.com

 

تأثیر عمیق ورزش بر ساختار مغز

ورزش، افزایش خونرسانی به مغز و بهبود حافظه