07136476172 - 09172030360 [email protected]

حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند. و بسیاری از آنها از داروها و داروهای خواب آور طبیعی استفاده می کنند. تا بتوانند خواب مورد نیاز خود را به دست آورند. در سال‌های اخیر، حدود 20 درصد از بزرگسالان توجه خود را به داروهای خواب طبیعی معطوف کرده‌اند. در سال گذشته یک داروی خواب طبیعی را امتحان کرده باشید.

کمک‌های خواب طبیعی که بدون نسخه یا آنلاین فروخته می‌شوند. مانند داروهای نسخه‌ای آزمایش و بررسی را طی نمی‌کنند. و بسیاری از مردم را به این فکر می‌اندازد که آیا داروهای خواب طبیعی بی‌خطر هستند؟ و کدام‌ها ممکن است ارزش مصرف داشته باشند؟

دریافت جزئیات در مورد انواع داروهای خواب طبیعی، فواید و معایب بالقوه آنها، و نحوه تنظیم آنها می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد استفاده و خرید این محصولات کمک کند.

کمک های خواب آور طبیعی چیست؟

هیچ تعریف رسمی از داروهای خواب طبیعی وجود ندارد. بدون رهنمودها یا توافق نظر برای برچسب زدن داروهای خواب طبیعی، این اصطلاح را می توان با تقسیم دو بخش آن به بهترین وجه درک کرد:

مواد طبیعی

  •  هیچ قانون یا مقرراتی برای استفاده از عبارت طبیعی برای این محصولات وجود ندارد. در برخی موارد طبیعی به ماده ای اطلاق می شود که از گیاهان به دست می آید. در موارد دیگر، از آن برای توصیف موادی استفاده می شود که به طور مصنوعی در آزمایشگاه ایجاد می شوند. اما در بدن (مانند ملاتونین )، در غذاها (مانند تریپتوفان)، یا در گیاهان یافت می شوند.

کمک به خواب

  • این محصولات برای کاهش مشکلات خواب طراحی شده‌اند که می‌تواند از بی‌خوابی گرفته تا اضطراب در مورد خواب تا جت لگ و سایر مشکلاتی که بر ساعت درونی فرد تأثیر می‌گذارد. که به ریتم شبانه‌روزی آن‌ها معروف است، باشد. با این حال، با اکثریت کمک‌های خواب طبیعی، تحقیقات کافی برای دانستن اینکه آیا یا چگونه آنها بر خواب بیشتر افراد تأثیر می‌گذارند، وجود ندارد.

آیا کمک های خواب آور طبیعی توسط دولت ها تنظیم می شود؟

داروهای خواب طبیعی دقیقاً توسط دولت ایالات متحده تنظیم نمی شوند. و معمولاً قبل از فروش نیازی به تأیید FDA ندارند.

اکثر داروهای خواب طبیعی به عنوان مکمل های غذایی فروخته می شوند. مکمل های غذایی مانند داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) تحت نظارت نیستند.

سازندگان مکمل های غذایی مجبور نیستند همان مستندات دقیقی را در مورد ایمنی و اثربخشی که برای داروها لازم است ارائه دهند. ادعاهای مربوط به مزایای سلامتی با یک سلب مسئولیت همراه است. که آن اظهارات توسط FDA بررسی نشده است. سازندگان مکمل هایی که این شرایط را نقض می کنند می توانند به تبلیغات گمراه کننده متهم شوند.

کاهش نظارت، عرضه مکمل‌های غذایی به بازار را آسان‌تر می‌کند. به همین دلیل است که می‌توانید مارک‌ها و محصولات زیادی پیدا کنید. فقدان مقررات همچنین به توضیح اینکه چرا تعریف استانداردی برای “کمک های خواب آور طبیعی” وجود ندارد. و اینکه چرا یافتن اطلاعات دقیق در مورد این محصولات گاهی اوقات دشوار است کمک می کند.

آیا داروهای خواب آور طبیعی عوارض جانبی دارند؟

ممکن است عوارض جانبی، از جمله عوارض جانبی جدی، ناشی از داروهای خواب طبیعی باشد. فقط به این دلیل که این محصولات دارای برچسب طبیعی هستند به این معنی نیست که نمی توانند مضر باشند.

برای بسیاری از داروهای خواب طبیعی، فقدان تحقیق به این معنی است که حتی متخصصان خطرات احتمالی یا بهترین یا مطمئن ترین دوز را به طور کامل درک نمی کنند. مانند تمام داروها یا مکمل های غذایی، عوارض جانبی بر اساس ترکیب خاص متفاوت است. با این حال، برخی از انواع اثرات منفی که می تواند با کمک خواب طبیعی رخ دهد عبارتند از:

واکنش آلرژیک

  •  درست مانند برخی از افراد که به گرده یا برخی غذاها حساسیت دارند، ممکن است به مواد موجود در داروهای خواب طبیعی نیز حساسیت داشته باشند.

عوارض جانبی

  •  برخی از داروهای خواب طبیعی می توانند باعث ایجاد مشکلاتی مانند مشکلات گوارشی و سردرد شوند. برای برخی از مواد، نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی جدی تری وجود دارد که بر کبد تأثیر می گذارد.

خواب آلودگی مفرط

  •  ترکیبات طبیعی که باعث خواب آلودگی می شوند، به خصوص اگر در دوزهای بالا استفاده شوند، ممکن است اثر ماندگاری داشته باشند که تا صبح روز بعد ادامه پیدا کند. و باعث شود آنها احساس گیجی، خستگی یا ناتوانی در تمرکز کنند.

تداخلات دارویی

  •  محصولات طبیعی می توانند نحوه متابولیسم یا پردازش سایر داروها را در بدن تغییر دهند .و آنها را کم و بیش قوی کنند. این تداخلات دارویی بالقوه خطرناک ممکن است با داروهای تجویزی و OTC مرتبط باشد.

دوز نامناسب

  •  تحقیقات محدود در مورد داروهای خواب طبیعی مانع از توانایی تشخیص دوز و زمان مناسب برای مصرف آنها می شود. حتی در مورد مواد طبیعی، دوز بسیار بالا ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند.

برچسب نادرست یکی دیگر از مشکلاتی است که می تواند با بی اثر بودن داروهای خواب طبیعی و خطر بیشتر عوارض جانبی مرتبط باشد:

فهرست دوز نادرست

  •  در یک مطالعه، آزمایشگاهی 31 مکمل ملاتونین فروخته شده در فروشگاه ها را تجزیه و تحلیل کرد. و دریافت که 71 درصد از آنها حتی 10 درصد از دوز ذکر شده روی بطری را ندارند. اگر دوز ذکر شده بیش از دوز واقعی باشد، ممکن است فرد به اندازه کافی برای موثر بودن مصرف نکند. اگر دوز ذکر شده کمتر از دوز واقعی باشد، خطر مصرف بیش از حد وجود دارد.

مکمل های آلوده

  •  سازمان غذا و داروی آمریکا موارد فزاینده ای از داروهای خواب آلوده را گزارش کرده است که شامل سطوح قابل تشخیصی از موادی است که در برچسب ذکر نشده است. در برخی موارد، مکمل‌ها با داروهای تجویزی مانند داروهای ضد انعقاد و ضد تشنج همراه می‌شوند. که می‌تواند خطرات سلامتی قابل‌توجهی برای افرادی که بدون اطلاع آن‌ها را مصرف می‌کنند، داشته باشد.

از آنجایی که داروهای خواب طبیعی نیازی به تایید قبلی توسط FDA ندارند، محصولات دارای برچسب اشتباه یا آلوده ممکن است برای مدت طولانی قبل از شناسایی مشکلات استفاده و فروخته شوند.

 

آیا داروهای خواب آور طبیعی برای بزرگسالان بی خطر هستند؟

داروهای خواب طبیعی برای بزرگسالان بی خطر یا ناامن نیستند. بسیاری از داروهای خواب طبیعی، زمانی که در دوز مناسب توسط بزرگسالان سالم مصرف شوند، عوارض جانبی کمی دارند. اما این بدان معنا نیست که داروهای خواب کاملاً طبیعی بی خطر هستند.

بهترین گزینه برای بزرگسالان این است که قبل از مصرف داروهای خواب طبیعی با پزشک یا داروساز خود صحبت کنند. بزرگسالان همچنین در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرطبیعی سلامتی یا عوارض جانبی باید مصرف داروهای خواب طبیعی را متوقف کنند.

آیا داروهای خواب آور طبیعی برای کودکان بی خطر هستند؟

برخی از داروهای خواب طبیعی برای استفاده در کودکان بی خطر هستند. با این حال، در بسیاری از موارد، تحقیقات کافی در مورد کودکان برای ارزیابی مطمئن ایمنی یا اثربخشی آنها وجود ندارد. برای برخی از داروهای خواب طبیعی، مانند ملاتونین، استفاده کوتاه مدت به طور کلی برای اکثر کودکان بی خطر در نظر گرفته می شود. اما اطلاعات محدودی در مورد استفاده طولانی مدت وجود دارد.

  • برای اطمینان از اینکه هیچ دارو یا کمک خوابی بر سلامت و رشد فرزندشان تأثیر نمی گذارد، والدین باید هنگام در نظر گرفتن داروهای خواب طبیعی برای کودکان خود احتیاط کنند، از جمله:
    • ابتدا با پزشک اطفال خود صحبت کنید
    • اطمینان حاصل شود که دوز برای کودکان و نه بزرگسالان در نظر گرفته شده است
    • توجه به برچسب و لیست مواد تشکیل دهنده
    • به دنبال محصولات باکیفیت هستید که توسط اشخاص ثالث آزمایش می شوند تا خطر ابتلا به مکمل های آلوده یا برچسب نادرست را کاهش دهند.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

آیا داروهای خواب آور طبیعی بی خطر هستند؟ (قسمت دوم)

آیا خستگی مفرط در روز به این معنی است که شما به خواب بیشتری نیاز دارید؟