07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر دوست، شریک یا عزیزی دارید که با اضطراب دست و پنجه نرم می کند، دانستن اینکه چه بگویید و چگونه ظاهر شوید می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید دوست خوبی برای افرادی باشید که مضطرب هستند:

 

1.عمیق و دلسوزانه گوش کنید.

 

از دوست خود بپرسید که چگونه هستند و با تمام وجود خود گوش دهید، و بدون فکر کردن به اینکه چگونه پاسخ می دهید. حضور کامل را تمرین کنید. احساسات آنها را تصدیق کنید. از عباراتی مانند «تو از پس این بر می‌آیی» یا «تو خوب میشی» خودداری کنید. از آنها برای به مشورت آنها با خودتان تشکر کنید.

 

2. سعی نکنید آنها را اصلاح کنید.

 

هیچکس شکسته نیست و دوست شما احتمالاً قبلاً تحقیقات و آزمایش های زیادی انجام داده است تا نگرانی خود را درک کند که مجبور به ارائه پیشنهادهای خوب تر ممکن است بار اضافی به نظر برسد و احتمالاً به عنوان یک مشکل تلقی شود.

دوست شما از اثرات ناتوان کننده اضطراب جان سالم به در برده است. آنها برای مواجهه به همان اندازه که انجام می دهند قوی و شجاع هستند. پیروزی های شخصی را زمانی جشن بگیرید که بدانید آنها کاری به خصوص سخت انجام داده اند.

 

3. بگذارید اضطراب حاضر باشد.

 

ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما به دوستتان اجازه دهید بداند که می‌تواند با شما مضطرب باشد، که می‌دانید اضطراب چیزی نیست که آنها انتخاب می‌کنند، و سعی نمی‌کنید او را از احساسات خود منصرف کنید.

 

4. از دوستتان بپرسید که چه نیازی دارد.

 

افراد مختلف مبتلا به اضطراب روش های مختلفی برای مدیریت دارند. به عنوان مثال، مدیتیشن و تمرینات تنفسی برای بسیاری از افراد مفید هستند – و ممکن است برای شما مفید باشند – اما ممکن است به دوست شما کمکی نکنند. برخی از افراد مبتلا به اضطراب نیاز به انجام کارهای فعال مانند دویدن یا ایروبیک دارند. از دوست خود بپرسید که چه چیزی برای او مفید است و چگونه می توانید کمک کنید.

 

5. با آنها همراهی کنید.

علاوه بر اضطراب بیش از حد، تلاش بیش از حد برای به دست آوردن حمایت مناسب نیز همراه است. دوست شما ممکن است کلاس‌های حرکتی، درمان‌ها، پزشکان یا تمرین‌های مدیتیشن متفاوتی را امتحان کند. پیشنهاد دهید با هم آن کار را انجام دهید.

 

6. درک کنید که اضطراب در همه افراد متفاوت است.

 

اضطراب می تواند به صورت یک خستگی عمیق ظاهر شود و همچنین می تواند باعث بی خوابی شود. می تواند به صورت بی قراری، و ناتوانی در تمرکز تجربه شود. برای برخی باعث تحریک پذیری و برای برخی دیگر ترس های غیر منطقی می شود. اضطراب همچنین می تواند به صورت دردهای ترسناک قفسه سینه و تنش ناراحت کننده عضلانی باشد. علائم متنوع و گاهاً اشتباه فهمیده شده اضطراب واقعی هستند. به دوستتان اجازه دهید بداند که برای شما مهم است و می خواهید در مورد تجربه او بدانید.

 

7. به طور منظم اما نه بیش از حد سراغی از اضطراب او بگیرید.

 

اگر دوستتان وقتی با هم هستید مضطرب به نظر می‌رسد، این را بررسی کنید: «هی، آیا در حال حاضر مضطرب هستی؟» در پرسیدن، به آنها می‌دانید که در کنار شما همیشه فضایی برای اضطراب آنها وجود دارد، نیازی به اجتناب از آن نیست،. “آیا کاری وجود دارد که بتوانیم انجام دهیم که کمک کند؟” گاهی اوقات در میان هراس، ممکن است برای دوست شما سخت باشد که بداند چه چیزی به شما کمک می کند. اگر مطمئن نیستند، ممکن است پیشنهاد دهید با هم به مکانی آرام بروید یا قدم بزنید.

 

8. از تاثیر خود آگاه باشید.

اگر قرار است دیر بیایید، به آنها اطلاع دهید. یا اگر وقت ندارید به ایمیل یا پیامک پاسخ دهید، توضیح سریع بدهید تا دوستتان نگران نباشد.

 

اضطراب می تواند یک قلدر درونی باشد. می تواند مردم را متقاعد کند که بار سنگینی بر دوش می کشند. سعی کنید آگاهانه به دوست مضطرب خود اطمینان دهید. یک جمله ساده «من دوست دارم با شما وقت بگذرانم» (و نه فقط زمانی که آنها آرام هستند) معنای زیادی دارد.

 

9. مرزهای خود را حفظ کنید.

 

به یاد داشته باشید که مراقبت از خود نیز مهم است! اگر دوست شما فکر کند که اضطراب شما را از انجام کاری که می خواهید باز می دارد، احتمالاً احساس گناه می کند. بنابراین، اجازه نده. کاری را که می‌خواهید انجام دهید و به دوستتان بگویید که می‌تواند برای رسیدگی به نیازهای اجتماعی و عاطفی‌تان به شما اعتماد کند. هنگامی که آنها بیش از آنچه شما باید بدهید درخواست می کنند، به آنها اطلاع دهید. “دوستت دارم. الان نمی‌توانم صحبت کنم، اما بیا فردا ساعت 2 یک قهوه داشته باشیم.»

 

https://blog.calm.com/blog/9-ways-to-help-a-friend-with-anxiety

چرا برخی بی‌دلیل اضطراب دارند؟

 

شش اپلیکیشن برای کاهش اضطراب