07136476172 - 09172030360 [email protected]

افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی اهداف، رویاها و خواسته هایشان مشابه دیگران است. اگر اختلال اضطراب اجتماعی یا به اختصار SAD دارید، احتمالاً برخی از این مفاهیم برایتان آشناست و در ادامه توصیه هایی برایتان آورده شده است.

ارتباط و تعاملات

اگرچه اشخاص مبتلا به اضطراب اجتماعی از افراد و تعاملات اجتماعی می ترسند، اما همچنان می خواهند دوستانی داشته باشند. اغلب، تنها ماندن می تواند منجر به احساس تنهایی و افسردگی شود. غلبه بر اضطراب اجتماعی از طریق درمان و ایجاد مهارت های اجتماعی می تواند به این امر کمک کند.

پیشنهاد میکنیم این مطلب را ببینید: نوروفیدبک درمان موثر اضطراب و افسردگی

شما مجبور نیستید احساس تنهایی کنید. همه در تلاش برای یافتن دوستان جدید احساس ناخوشایندی دارند. با گذشت زمان آسان تر خواهد شد. برای شروع قدم بردارید.

درک شدن

بیش از هر چیز، افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی می خواهند احساس کنند که دیگران علائمشان را درک میکنند. یادگیری در مورد این اختلال می تواند به کسانی که در تلاش برای درک یکی از عزیزان مبتلا به اضطراب اجتماعی هستند کمک کند.

اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده درک نمی کند یا رفتار شما را به عنوان “منزوی بودن” نشان می دهد، سعی کنید مطلبی را از یک سایت پرینت بگیرید یا کتابی در مورد اضطراب اجتماعی به او قرض دهید که احساس شما را توضیح دهد.

تنهایی

به همان اندازه که افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی تمایل به ارتباط دارند، بسیاری نیز آرزوی اوقات تنهایی را دارند. هنگامی که اضطراب اجتماعی با درونگرایی همپوشانی دارد، می تواند زمانی برای شارژ مجدد باتری ها و جمع آوری نیرو برای تعامل بیشتر با دیگران باشد.

در حالی که برونگراها از بودن در کنار دیگران نیرو می گیرند، درونگراها برای احساس بهتر به زمانی برای تنهایی نیاز دارند. اگر در گروه دوم قرار می گیرید و اگر در میان یک جمع خانوادگی به لحظه ای برای تنها بودن نیاز دارید، نیاز نیست عذرخواهی کنید و احساس بدی داشته باشید!

ثبات

ثبات عاطفی هدف بسیاری از مبتلایان به اضطراب اجتماعی است. ممکن است بخواهید مدیریت بهتری بر افکار، احساسات و عواطف خود داشته باشید، بفهمید که چه چیزی باعث اضطراب اجتماعی شما می شود و چگونه می توانید تعادل را در مواجهه با آن موقعیت ها حفظ کنید.

تا آنجا که ممکن است بخواهید اضطراب خود را “کنترل” کنید، بدانید که اغلب بهتر است یاد بگیرید که با احساسات خود در آرامش باشید.

علائم شناختی-رفتاری اضطراب اجتماعی و درمان با تغییر نگرش

صلح و آرامش

افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی می توانند به طرق مختلف به آرامش دست پیدا کنند، مانند مدیتیشن ذهن آگاهی، یوگا، تنفس عمیق و سایر تمرین هایی که برای آگاه کردن شما از لحظه حال و هماهنگ با بدن طراحی شده اند.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یکی از روش‌هایی است که از برخی از این تمرین‌های آرامش بخش بهره می‌برد و در عین حال برای کاهش اضطراب اجتماعی کار می‌کند. کسانی که به دنبال آرامش هستند میتوانند برای این نوع درمان مناسب باشند.

اگر دوست دارید از مدیتیشن هندسی بر پایه دینامیک مغز (BBFGM) بیشتر بدانید، واحد مربوطه را در سایت ما ببینید:

واحد مدیتیشن

اعتماد به نفس

وقتی به تدریج یاد می گیرید با ترس های خود روبرو شوید و بر آنها غلبه کنید، اعتماد به نفس افزایش می یابد. افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی اغلب به دنبال این هستند که در موقعیت های اجتماعی و عملکردی با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوند.

با رویارویی با موقعیت هایی که از آنها می ترسید، به تدریج اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. با گذشت زمان، نسبت به محرک‌ها حساسیت کمتری خواهید داشت و بهتر می‌توانید در این نوع موقعیت‌ها احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

تحقق اهداف

افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی گاهی اوقات از دستیابی به اهداف خود جلوگیری می کنند که می تواند در تحقق خواسته‌هایشان اختلال ایجاد کند. داشتن هدف در زندگی، تعیین اهداف و تلاش برای دستیابی به آنها علیرغم مواجهه با ترس، منجر به این حس موفقیت می شود.

رشد

اکثر افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی خواهان رشد شخصی هستند. بسیاری از این افراد کتاب‌های خودیاری را مطالعه می‌کنند و در اینترنت جستجو می‌کنند تا چگونه خود را بهتر کنند.

جستجوی درمان، توسعه مهارت‌های اجتماعی، تمرین‌های خودیاری، بهتر غذا خوردن، خواب کافی و ورزش، و به‌طور کلی آماده‌سازی برای خودسازی، استراتژی‌های کلیدی برای دستیابی به اهداف شما به عنوان یک فرد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی هستند.

حرف آخر

گاهی اوقات زمانی که ما سعی می کنیم چندین کار را همزمان انجام دهیم، ممکن است احساس طاقت فرسایی داشته باشیم، بنابراین یک کار را برای شروع انتخاب کنید و زمانی که احساس موفقیت کردید، کار دیگری را انتخاب کنید. تغییرات کوچک باعث ایجاد تغییرات پایدار می شود، در حالی که تغییرات خیلی بزرگ (یا تغییرات بیش از حد در یک زمان) باعث می شود احساس غرق شدن کنیم.

اگر فکر می کنید مضطرب یا افسرده می شوید، بهترین قدم اول کمک گرفتن است. انستیتو سلامت مغز دانا با به روزترین و موثرترین تکنیک ها برای درمان اختلالات اضطرابی میتواند به شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر واحد مربوطه را در سایت ما ببینید یا با کارشناسان تماس بگیرید.

چرا برخی بی‌دلیل اضطراب دارند؟

چهار نوع اختلال اضطرابی و نحوه شناسایی آنها

 

منابع:

  1. National Institute of Mental Health. Social anxiety disorder: More than just shyness.
  2. Managing Social Anxiety and Making New Friends in College. Williamette University.
  3. Hall J. How many hours does it take to make a friend?J Soc Pers Relat. 2018;36(4):1278-1296. doi:10.1177/0265407518761225
  4. Amati V, Meggiolaro S, Rivellini G, Zaccarin S. Social relations and life satisfaction: the role of friends. Genus. 2018;74(1):7. doi:10.1186/s41118-018-0032-z
  5. https://www.verywellmind.com/things-people-with-social-anxiety-crave-3024726?hid=4d0dbe29d3640c109e5eac09e2786bed5d762208&did=803120-20220704&utm_campaign=verywell-mind_newsletter&utm_source=verywellmind&utm_medium=email&utm_content=070422&cid=803120&mid=91325262774