07136476172 - 09172030360 [email protected]

مقدمه

هند پس از چین دومین تولید کننده و صادرکننده چای در جهان است. اگرچه آسام و دارجلینگ با تنوع گسترده چای‌هایش، همه نمایشگاه ها را می‌دزدند، کارناتاکا علیرغم اینکه قطب قهوه هند است، هر سال حدود پنج میلیون کیلوگرم چای نیز تولید و به فروش میرساند.

یک مطالعه اخیرا توسط دانشگاه ملی سنگاپور نشان داد افرادی که چای می نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند مغز سالم تری دارند. نوشیدن منظم چای می تواند فرد را از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن محافظت کند. بنابراین، چگونه چای واقعا به تقویت مغز کمک می کند.

چای دارای کافئین و ال تیانین است که هوشیاری و تمرکز مغز را افزایش می دهد. طبق این مطالعه، این ترکیبات به کاهش زوال شناختی و پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری آلزایمر کمک می کند.

جدای از سلامت مغز، مصرف چای به ویژه چای سبز می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت کمک کند.

چای سبز دارای بالاترین مقدار پلی فنول و کاتچین است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که به قلب و عروق کمک می کند. در مقایسه با قهوه، چای کافئین کمتری دارد که به تقویت خلق و خوی فرد کمک می کند. توانایی کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته را دارد. همچنین به کاهش وزن و سلامت استخوان کمک می کند.

با این حال، بستگی به نحوه نوشیدن چای خود دارد. پریانکا روهاتگی، متخصصین می گویند اگر چای با شکر، عسل یا شیر زیاد باشد، یا اگر چای زیاد دم شود، فواید آن از بین می‌رود.

چگونه یک کاپ کامل درست کنیم؟

برگ های چای را به آب در حال جوش اضافه کنید و شعله را خاموش کنید. درب ظرف را بپوشانید و اجازه دهید برگها چند دقیقه در آب داغ دم بکشند. سپس شیر و شکر را اضافه کنید. جوشانده و شیر را جداگانه مخلوط کنید. اجازه ندهید روی شعله گاز بجوشد.

آیا نوشیدن چای با معده خالی می تواند باعث اسیدیته شود؟

اگر چای زیاد دم شود یا زنجبیل در آن باشد، می تواند منجر به اسیدیته شود. با این حال، فقط آب جوشانده با چند قطره شیر که به آن اضافه شده است، اسیدی نیست.» از

  • مصرف شیر چای بپرهیزید، به خصوص اگر به دنبال سود بردن از آن هستید.
  • نوشیدن چای جوشانده یا چای سیاه ایده خوبی است.
  • چای سیاه به عملکردهای شناختی بهتر کمک می کند.
  • از چای کیسه ای خودداری کنید.
  • در مقادیر کنترل شده مصرف شود.
  • فنجان های خود را به دو ساعت محدود کنید.

فواید چای 

  • چای دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به شکل پلی فنول وجود دارد.
  • در مقایسه با قهوه، چای کافئین کمتری دارد و می تواند خلق و خوی فرد را تقویت کند.
  • همچنین دارای خواص ویتامین A و K است که برای سلامت استخوان مفید است.
  •  چای PH دهان را حفظ می کند.
  • نوشیدن چای غیر شیرین می تواند به مراقبت از دندان کمک کند.
  • افزودن گیاهانی مانند برگ ریحان می تواند ایمنی را تقویت کند.
  •  چای همچنین به دلیل داشتن این آنتی اکسیدان ها با سرطان مبارزه می کند.
  •  همچنین به عنوان یک ضد اسپاسم عمل می کند.
  •  چای نقش خوبی در بالا بردن عملکرد شناختی مغز دارد زیرا با کمک کافئین به مغز شما هشدار می دهد.

یک مطالعه کوهورت آینده نگر نشان داد که نوشیدن چای سیاه ممکن است با خطر مرگ و میر نسبتاً کمتری همراه باشد.

این خطر در بین افرادی که دو یا چند فنجان چای در روز مصرف می کردند کمتر بود. این یافته ها در Annals of Internal Medicine منتشر شده است. چای یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است.

تحقیقات قبلی ارتباط بین مصرف چای و کاهش خطر مرگ و میر را در جمعیت هایی که چای سبز رایج ترین نوع چای است، نشان داده است. در مقابل، مطالعات منتشر شده در جمعیت‌هایی که نوشیدن چای سیاه رایج‌تر است، با یافته‌های متناقض محدود شده‌اند.

محققان مؤسسه ملی سلامت مطالعه‌ای را برای ارزیابی ارتباط مصرف چای با مرگ و میر انجام دادند. در این مطالعه همه علل خاص با استفاده از داده‌های Biobank بریتانیا، که در آن نوشیدن چای سیاه رایج است، بررسی شدند. 

دانشمندان موارد مختلفی را ارزیابی کردند

آنها همچنین ارزیابی کردند که:

  • آیا این ارتباط با استفاده از افزودنی‌های رایج چای (شیر و شکر)
  • دمای چای
  • انواع ژنتیکی که بر سرعت متابولیسم کافئین در افراد تأثیر می‌گذارد، متفاوت است یا خیر.

بیوبانک بریتانیا شامل داده‌های نیم میلیون مرد و زن 40 تا 69 ساله است. افرادی که بین سال‌های 2006 تا 2010 یک پرسشنامه پایه را تکمیل کردند. از این تعداد، 85 درصد گزارش کردند که به طور منظم چای می‌نوشند. 89 درصد آنها نوشیدن چای سیاه را گزارش کردند.

در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند

شرکت‌کنندگانی که گزارش کردند روزانه 2 فنجان یا بیشتر می‌نوشیدند، 9 تا 13 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر بودند. این ارتباط بدون توجه به اینکه شرکت کنندگان قهوه، شیر یا شکر به چای خود بیفزایند بررسی شد. همچنین دمای چای، انواع ژنتیکی مرتبط با متابولیسم کافئین نیز مورد ارزیاب قرار گرفت. به گفته نویسندگان، یافته های آنها نشان می دهد که چای، حتی در سطوح بالاتر مصرف، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

خلاصه

مصرف چای و مرگ و میر همه علل و علل خاص در بانک زیستی انگلستان

چای به طور مکرر در سراسر جهان مصرف می شود. اما ارتباط نوشیدن چای با خطر مرگ و میر در جمعیت هایی که چای سیاه نوع اصلی مصرف می شود، بی نتیجه است.

هدف ارزیابی ارتباط مصرف چای با مرگ و میر همه علل و علت خاص و اصلاح اثر بالقوه توسط تنوع ژنتیکی در متابولیسم کافئین.

در طی یک پیگیری متوسط 11.2 ساله، مصرف بیشتر چای به طور متوسط با خطر مرگ و میر ناشی از همه علل کمتر در میان افرادی که 2 فنجان یا بیشتر در روز می نوشیدند مرتبط بود.

مصرف بیشتر چای با خطر مرگ و میر کمتری در میان افرادی که 2 فنجان یا بیشتر در روز می نوشند، صرف نظر از تنوع ژنتیکی در متابولیسم کافئین مرتبط بود. این یافته ها نشان می دهد که چای، حتی در سطوح بالاتر مصرف، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

منبع: Drinking Black Tea May Be Associated With Lower Mortality Risk – Neuroscience News