07136476172 - 09172030360 [email protected]

بر اساس مواد مورد استفاده در هسته پشتیبانی تشک، اکثر مدل ها را می توان به صورت تمام فوم، لاتکس، هیبرید، فنر داخلی یا بستر هوا طبقه بندی کرد. هسته پشتیبان تأثیر مستقیم کمتری بر کاهش فشار دارد. اما همچنان می تواند تا حدی کمک کند.

فوم:

هسته‌های پشتیبان پلی فوم با چگالی بالا از فرو رفتن بیش از حد افراد در تشک جلوگیری می‌کنند. برخی از مدل‌های تمام فوم نرم‌تر نمی‌توانند به اندازه کافی از وزن ‌های بیش از 230 پوند پشتیبانی کنند. که ممکن است منجر به فرورفتگی بیش از حد در مناطق تحمل‌کننده وزن با افزایش فشار متناظر شود.

لاتکس:

تشک های لاتکس بادوام و حمایت کننده هستند. اگرچه آنها کانتورینگ موضعی را ارائه نمی دهند. اما می توانند با محدود کردن فرورفتگی، به کاهش نقاط فشار احتمالی ناشی از تراز نامناسب ستون فقرات کمک کنند.

ترکیبی:

 تشک‌های هیبریدی که با سیستم‌های راحتی ضخیم روی هسته‌های پشتیبان سیم پیچ ساخته شده‌اند. با هدف استفاده از مزایای انواع تخت‌خواب‌ها به کار می‌روند. هیبریدها معمولاً بسته به ترکیب سیستم راحتی، کاهش فشار متوسط ​​تا بالاتر از حد متوسط ​​را ارائه می دهند. اکثر مدل‌ها از سیستم‌های کویل جیبی استفاده می‌کنند که مستقیماً تحت فشار فشرده می‌شوند. و یک گهواره عمیق را تشکیل می‌دهند. هسته های سیم پیچ جیبی نیز اغلب برای پشتیبانی و تسکین دقیق تر منطقه بندی می شوند.

Innerspring:

اکثر مدل‌های innerspring با سیم‌پیچ‌های به هم پیوسته ساخته می‌شوند. که به صورت یک واحد حرکت می‌کنند. بنابراین معمولاً فاقد پشتیبانی هدفمند هستند. علاوه بر این، از آنجایی که سیستم‌های راحتی آن‌ها نازک هستند تور رفتگی زیادی توسط .زن فرد ایجاد نمیشود. بنابراین تشک‌های فنری معمولاً کاهش فشار کمی را تامین می‌کنند.

تخت بادی:

 تخت‌های بادی با لایه‌های راحتی ضخیم، اغلب فشار قوی را کاهش می‌دهند. استحکام تخت نیز با پر کردن یا خالی کردن هسته محفظه هوا قابل تنظیم است. و به افراد این امکان را می‌دهد تا تشکی را انتخاب کنند که برای نیازهایشان بهتر است.

چگونه میزان کاهش فشار تشک را آزمایش میشود؟

کاهش فشار یکی از اولین چیزهایی است که هنگام تجزیه و تحلیل تشک جدید ارزیابی می کنیم. پژوهشگران، کاهش فشار تخت را با دراز کشیدن روی آن و اندازه گیری افزایش فشار با استفاده از یک پد نگاشت فشار، آزمایش می کنند. این ارزیابی ها به ما کمک می کند تا نحوه عملکرد تشک را در مقایسه با سایر مدل های مشابه ارزیابی کنیم.

 

آزمایش بوسیله دراز کشیدن روی تخت و تجربه استفاده از تشک

برای آزمایش احساس یک تشک، آزمایش کننده در موقعیت های مختلف روی تخت دراز می کشد و برداشت های خود  و تجارب خود را ثبت می کنند.

هر آزمایشگر با دراز کشیدن به پهلو به مدت 3 دقیقه شروع می کند. و زمان کافی برای تشکیل نقاط فشار باقی می گذارد. سپس از روی تخت بلند می شوند. و هر نقطه فشاری را که تجربه کرده اند و همچنین برداشت کلی خود را یادداشت می کنند. هنگامی که تشک شکل اولیه خود را به دست آورد، هر آزمایشگر این فرآیند را در پشت، شکم و طرف دیگر خود تکرار می کند.

آزمایش بوسیله دراز کشیدن روی تخت عنصری از ذهنیت دارد. به عنوان مثال، یک تشک ممکن است برای افراد با وزن بیش از 230 پوند کاهش فشار عالی داشته باشد اما برای افراد زیر 130 پوند کمترین تسکین فشار را ایجاد کند. تیم آزمایش ما شامل افراد با انواع مختلف بدن و موقعیت‌های خواب ترجیحی است تا تجربه طیف وسیع‌تری از افراد خوابیده را به تصویر بکشد. هر تستر تشک های متعدد را ارزیابی می کند تا از مدلی به مدل دیگر رتبه بندی های ثابتی داشته باشیم.

یک تشک با ناحیه بندی یا پشتیبانی لبه تقویت شده ممکن است سطوح مختلفی از کاهش فشار را در مناطق مختلف ارائه دهد. برای قضاوت عادلانه تر، آزمایش کنندگان خود را در هر مدلی در یک نقطه قرار می دهند. همچنین از یک چارچوب استفاده می کنیم تا تشک این شانس را داشته باشد که بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

آزمایش نقشه فشار

در حالی که تست بدن تجربه انسان از دراز کشیدن روی تخت را نشان می دهد. آزمایش نقشه فشار به ما اجازه می دهد تا داده های قابل اندازه گیری در مورد نقاط فشار به دست آوریم. در این آزمایشات، همان افراد، روند دراز کشیدن به پشت، شکم و هر دو طرف را تکرار می کنند. با این حال، این بار یک پد فشار را بین آزمایش کننده و تشک قرار می دهیم.

نقشه فشار یک نمای کلی بصری از محل متمرکز شدن فشار ارائه می دهد. طبیعی است که تشک برخی از نقاط فشار را نشان دهد. به خصوص زمانی که افراد به پهلو دراز می کشند. گفته می شود، غلظت بیش از حد فشار در یک منطقه مشخص، ممکن است نشان دهد که تشک برای آن نوع خوابیدن مناسب نیست.

محققان متغیرها را با استفاده از آزمایش‌کننده‌های مشابه در آزمایش‌های تست بدن کنترل می‌کنند و آنها را در نقاط یکسانی روی هر تشک قرار می‌دهند. و بین موقعیت‌ها زمان می‌دهیم تا هر گونه اثر بدنی پاک شود. آنها ابزار نقشه برداری فشار را در یک موقعیت روی هر تشک قرار می دهند. و از تنظیمات یکسانی برای ثابت ماندن در ارزیابی ها استفاده می کنند.

سوالات متداول در مورد کاهش فشار

اگرچه کاهش فشار ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد، اما یک مفهوم نسبتاً پیچیده است. ما برخی از سوالات متداول را برای کمک به شما در جستجوی تشک بررسی می کنیم.

آیا می توانم کاهش فشار تختم را بهبود بخشم؟

راه های مختلفی برای بهبود کاهش فشار تخت شما وجود دارد. از آنجایی که کاهش فشار شامل پشتیبانی مناسب و همچنیننرمی مطلوب است، بهترین روش به نیازهای فردی شما بستگی دارد.

ساده ترین راه برای بهبود کاهش فشار تخت، اضافه کردن روکش تشک است. رویه های تشک با افزودن یک لایه نرم، حس و حال تخت را تغییر می دهند. اگر تشک شما دارای گزینه های سفتی قابل تنظیم است، این فرصتی دیگر برای سفارشی کردن آن چیزی است که میخواهید. سفتی قابل تنظیم در تخت‌های هوا و مدل‌های قابل چرخش با سفتی متفاوت در دو طرف رایج است.

بررسی چارچوب یا فونداسیون تخت خود برای اطمینان از اینکه پشتیبان محکم و یکنواختی برای تشک شما ایجاد می کند نیز مهم است. زیرسازی سست یا ناهموار می‌تواند باعث افتادگی تشک شود. که منجر به ایجاد نقاط فشار ناشی از حمایت ضعیف از ستون فقرات می‌شود.

چه نوع تشکی برای کاهش فشار بهتر است؟

بهترین نوع تشک برای کاهش فشار به وزن شما، وضعیت خواب ترجیحی شما و اینکه آیا مناطق فوق حساسی در بدن دارید یا خیر بستگی دارد. تشک‌های فوم و مدل‌های هیبریدی با سیستم‌های راحتی ضخیم، بیشترین سطح نرم را ارائه می‌دهند. و آنها را به انتخابی محبوب در میان افرادی تبدیل می‌کند که به کاهش فشار اهمیت می‌دهند. افراد ی که روی شکم میخوابند یا کسانی که بیش از 230 پوند وزن دارند ممکن است روی تشک لاتکس یا مدلی با تکیه گاه ناحیه ای راحت تر باشند.

کاهش فشار چگونه بر سایر عوامل عملکرد تشک تأثیر می گذارد؟

تشک‌های کاهش‌دهنده فشار همچنین درصورت حرکت و جابجایی فرد در رختخواب عملکرد خوبی دارند. که ممکن است برای افراد حساسی که تختخواب مشترک دارند مفید باشد. از سوی دیگر، مواد نزدیک به هم ممکن است گرما را به دام بیندازند. و حرکت بالای تخت را محدود کنند. هنگام انتخاب تشک، باید در نظر داشته باشید که چه عواملی برای شما مهم هستند .

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

میزان کاهش فشار به بدن با انتخاب تشک مناسب (قسمت اول)

 

یائسگی و مشکلات خواب (قسمت اول)