07136476172 - 09172030360 [email protected]

فرسودگی کرونا و راهکار های ساده اما اثرگذار برای مقابله

بسیار طبیعی است اگر بابت اتفاقاتی که امسال افتاده باشد، احساس خستگی و فرسودگی کنید. نکات زیر می توانند کمک کنند تا انرژی خود را بازیابی کنید و احساس بهتری داشته باشید.

تا قبل از سال 2020، عبارت ” فرسودگی ناشی از همه گیری” را هیچ کداممان نشنیده بودیم.  اما امروزه بسیاری از ما در حال تجربه ی آن هستیم. و زمانی که دچار فرسودگی می شویم به طور طبیعی، حفظ تمرکز و انگیزه و حفظ عادت های سالم، و داشتن هدف یا شادی برایمان دشوار می شود.

مهم است گام هایی برای تشخیص این خستگی و فرسودگی برداریم و در مورد آن اقدام کنیم.

ما از تعدادی از افراد تحصیل کرده پرسیدیم چه استراتژی هایی برای این زمان اتخاذ کذده اند و  آنان پاسخ دادند:

  1. به انجام یک پروژه ی لذت بخش متعهد شوید.

“من بیشتر زمان همه گیری را در یک مرخصی 180 روزه گذراندم.من  در شهری هستم که مرکز همه گیری بود و فرسودگی و خستگی ناشی از پاندمی برای من بسیار ملوس تر بود. به جای تسلیم شدن به خستگی، من انرژی ام را روی نوشتن کتاب جدیدم و یک کتاب برای خیریه گذراندم. من همچنین بیش از 200 یادداشت و مقاله در مورد قهرمانان کووید نوشتم.

من تصمیم گرفتم خوشبین باشم آن هم در روز هایی که همه چیز هر روز شوم تر میشد.من متوجه شدم که خوشبینی یک تصمیم است که تاثیر زیادی روی سلامت فیزیکی و ذهنی انسان می گذارد”

-فیل لادوک، نویسنده

  1. میزکار خود را دوباره دکور کنید.

“من متوجه شدم که زیاد کردن نور محیط کارم احساسات عجیب دورکاری را آرام تر کرده است. در هفته ی اخیر من برای خودم یک گلدان برای روی میزم خریدم و از آن روز کارکردن در میز کارم برایم تحسین بر انگیز تر شده است. این اقدام ساده ی زیباسازی محیط باعث شده هر روزصبح، نشستن سر میز کارم به عملی گرم و پر اشتیاق تبدیل شود”

-مارتین سویلانو، معمار

  1. یک کتاب رنگ آمیزی برای خود بخرید

“درشروع همه گیری من نمی دانستم چه طور ذهن خودم را در آخر روز یا حتی آخر هفته آرام کنم. متوجه شدم نمی توانم به ذهنم اجازه دهم آرام بگیرد. بنابرانی سرمایه گذاری ای که برای این موضوع کردم این بود که یک ست مدادرنگی و دفتر رنگ آمیزی برای خودم خریدم. من همچنین برای دختر 5 ساله ام هم یک ست مشابه بچه گانه خریدم و باهم شروع به رنگ آمیزی کردیم.این کار بیسار به آرامش من کمک کرده است.”

-لوری میلنر، سخنران و نویسنده.

  1. یک حیوان خانگی بگیرید

“یکی از بهترین کار هایی که در دوران قرنطینه انجام داده ام خریدچند جوجه بوده است! این کار باعث شده است هیجان روزها برایم بیشتر شود”

-جسی شدن، سخنران انگیزشی

  1. زمانی برای دوری از موبایل و بودن با خانواده ایجاد کنید

“قبل از شروع همه گیری به خاطر برنامه ی شلوغ و فشرده خواهر و والدینم را دیر به دیر میدیدم. اما الان همه ی ما زمان شام را در خانه با هم می گذرانیم،با یکدیگر صحبت می کنیم،و در مورد مشکلاتی که داریم با هم کفت و گو می کنیم. ما ساعت 9شب را زمان خانواده تعیین کرده ایم.در این زمان هیچ کس سر موبایل نمی رود. ما بازی های فکری با هم بازی می کنیم، جوک می گوییم و شوخی می کنیم و می خندیم.این یک ساعت، تمام استرس روزانه ی مرا برطرف می کند.”

-هاردیک لشکری،نویسنده

  1. به خواب اولویت دهید.

“یکی از راه هایی که به من کمک کرده با خستگی همه گیری کنار بیایم،خواب است.به معنی این که 8 ساعت در روز بخوابم یا اگر نیاز به چرت روزانه دارم آن را انجام دهم. خواب به من کمک می کند خلق و خوی بهتری داشته باشم و همچنین به سلامت و بهره وری هم کمک می کند.”

-اسزابل فرناندس- مدیر

  1. به چشمانتان از محیط دیجیتال یک استراحت بدهید.

“من متوجه شدم قسمت زیادی از خستگی ذهنی ناشی از خستگی دیداری است.به خاطر همه گیری ما این روز ها زمان خیلی بیشتری را پای کامپیوتر و لپ تاپ و گوشی و تلویزیون می گذرانیم. بنابراین باید آگاهانه برای استراحت دادن به چشم هایمان بکوشیم.من با بستن چشم هایم ، در هر ساعت به ذهنم استراحت می دهم. این کار زمان زیادی نمی برد اما نقش مهمی در قدرت روانی برای من داشته است. من همیچنین تنظیمات صفحه نمایشم را به گونه ای قرار داده ام که آسیب کمتری داشته باشد. و عصر ها استفاده از وسایل تکنولوژی را کمتر می کنم”

-فرح اسمیت، مدرس

شما از چه راهکاری برای مقابله با این خستگی استفاده می کنید؟

 

منبع:

thriveglobal-how to reduce pandemic fatigue