07136476172 - 09172030360 info@danabrain.ir

اضطراب دوران کرونا : ۵ استراتژی ساده برای خودمراقبتی بهتر

استرس کرونا شما را کلافه کرده است؟ خود مراقبتی در این روزها، از موارد بسیار مهم است. در ادامه، ۵ راهکار برای خودمراقبتی آمده است.
یکی از این راهکار ها را برای ۱ هفته دنبال کنید و سپس به تدریج استراتژی های دیگر را اضافه کنید تا برای شما تبدیل به عادت های موثری شوند.
پیش از آنکه متوجه تغییرات شوید، شما انرژی و روحیه ی بیشتری در قبال خودتان و دیگران خواهید داشت.

 

 

۱. روز خود را با انرژی آغاز کنید.

با تنظیم برنامه تان از شب قبل، صبح را با انگیزه و انرژی شروع کنید.
می توانید روزتان را نوشتن یک نامه ی تشکر یا انگیزه بخش و خوشایند به یکی از دوستانتان یا اعضای خانواده شروع کنید.
انجام یک کار برای کمک به دیگران یک اقدام برد-برد است.
شاید صبح زمان مناسبی برای مدیتیشن یا یوگا یا انجام حرکات کششی برای شما باشد.
یا شاید هم زمانی را به خواندن کتاب مورد علاقه تان یا گوش دادن به موزیک بگذرانید.

خوردن میوه هایی مانند توت فرنگی، بلک بری و بلوبری نیز می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد‌. زیرا این میوه ها دارای آنتی اکسیدان و دیگر مواد سلامت زا هستند.
در هنگام خوردن صبحانه، غذایی که می خورید را ببویید، لمس کنید و سعی کنید در زمان حال باشید. برای مثال به حواس خود هنگامی که قهوه یا چای صبحگاهی را می نوشید توجه کنید.
این کار باعث می شود بتوانید صبح خود را بهتر آغاز کنید.

 

۲. تحرک داشته باشید.

حتی اگر حرکات ساده و آرام هم انجام می دهید، خوب است.
برای مثال پژوهشگران استنفورد نشان داده اند که راه رفتن و پیاده روی می تواند خلاقیت را بهبود دهد.
می توانید با یکی از دوستان خود نیز همراه شوید و فعالیت های بدنی را در ساعت مشخصی از روز انجام دهید.

 

 

۳. به ملودی ها گوش دهید.

زمانی که شما یک آهنگ ِ از قبل شنیده شده را می شنوید، زندگی در آن لحظات پیش بینی پذیر میشود. این موقعیت، احساس آرام کننده ای را در برابر ابهام جهانی ای که با آن مواجه  هستیم به ما می دهد. به موزیک های موردعلاقه ی خود گوش دهید یا حتی با آن ها بخوانید.
برای مثال، آیا شعر یا آهنگ مورد علاقه ای دارید که در گذشته به شما درعبور از یک شرایط دشوار کمک کرده باشد؟
زمانی که به احساسات اجازه دهیم در ما جریان پیدا کنند، دیگر دست از مدیریت ما بر می دارند و رها تر می شویم.

موزیک می تواند به شما کمک کند انرژی بگیرید یا آرام شوید.
بنابراین دست به کار شوید و موزیک مورد علاقه خود را پخش کنید و با همخوانی با آن استرس را از خود دور کنید.

 

 

 

۴.بنویسید.

ما انسان ها برای بقا به گونه ای برنامه ریزی شده ایم که روی خطر ها تمرکز کنیم.
اما پژوهش ها روی فواید توجه به نکات مثبت متمرکز شده است.
با به رسمیت شناختن لحظات مثبت، احساس امنیت، لذت و اتصال با دیگران، می توانید احساس تعادل، راحتی و آرامش را تجربه کنید.
نوشتن همچنین یک روش اثبات شده برای کاهش استرس و بهبود سلامتی است.
در مورد روز خود بنویسید  و ۳ مود را ذکر کنید که بابت آن سپاسگذار.
این شکرگذاری می تواند بابت زمانی باشد که در طبیعت گذرانده اید یا به کسی کمک کرده اید. می توانید با تشخیص و دیدن محبت افراد این اقدام را شروع کنید. در مورد این موضوعات بنویسید و می بینید که گسترش پیدا می کنند.

 

 

۵. با دیگران ارتباط برقرار کنید.

ارتباط اجتماعی بخش مهمی از سلامت است.
احساس دیده شدن ، شنیده شدن وتنها نبودن برای  بقای انسان ضروری است.
ارتباط با دیگران کمک می کند هم-تنظیمی انجام دهیم و با تنهایی  مقابله می کند. نشان داده شده که تنهایی می تواند اثرات مخربی بر سلامت جسم و روان ما داشته باشد.
اشک ها و مشکلات خود را با دوستان خود در میان بگذارید. همینطور لحظات خوشی خود را.
این ارتباط می تواند در حد گذراندن یک جشن تولد ۱ ساعته ی ویدیویی ساده باشد.

منبع:

psychologytoday

Open chat
Powered by