07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر از نظر بدنی فعال هستید، پس اهمیت یک استراحت شبانه خوب را درک می کنید. چه بدوید، چه دوچرخه سواری، شنا کنید یا وزنه بردارید، تشکی که فشار را در حساس ترین نواحی شما کاهش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا یک شبه بهبود یابد، می تواند یک سرمایه ارزشمند باشد. برخی از تشک ها به طور خاص برای ورزشکاران و سایر ورزشکاران  با فعالیت بدنی بالا طراحی شده اند. آنها با لایه‌های راحتی کاهش‌دهنده فشار ساخته شده‌اند. با  روکش‌های خلاقانه‌ای طراحی شده‌اند تا درد و درد را حتی پس از سخت‌ترین روزهای شما در ورزشگاه کاهش دهند.

ما ویژگی‌های تشک را که برای ورزشکاران مفید است، همراه با چند استراتژی برای انتخاب یک تخت جدید بر اساس بدن و نحوه فعالیت شما بیان میکنیم.

وقتی در مورد تخت صحبت می کنیم، اصطلاح “ورزشکار” نسبتاً گسترده است. به عنوان مثال، بهترین تشک برای وزنه برداران، ممکن است طراحی و مواد کاملاً متفاوتی نسبت به بهترین تشک برای دوندگان مسافت طولانی داشته باشد. با این حال، مهم ترین عامل برای انتخاب نیم رخ یا ضخامت تشک، خود شما هستید. ضخامت ایده آل کاملاً به نوع بدن و وضعیت خواب طبیعی و همچنین ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

تقسیم بندی انواع تشک ها

تشک هایی که امروزه فروخته می شوند بر اساس ضخامت یا نیم رخ به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

ضخامت تشک های کم ارتفاع کمتر از 10 اینچ است. این تخت ها ممکن است پشتیبانی کافی برای ورزشکاران سنگین وزن نداشته باشند. زیرا بسیاری از آنها لایه های پایه کوتاه تری دارند که تمایل دارند در زیر شانه ها و باسن فرو بروند. اما تشک های کم ارتفاع ممکن است برای ورزشکارا  سبک تر ایده آل باشد. یک نکته را باید در نظر داشته باشید: مدل‌های کم‌حجم کمی سفت‌تر هستند. زیرا فاقد لایه‌های نرم اضافی از مدل‌های ضخیم‌تر خود هستند.

تشک هاییکه بیش از 12 اینچ ضخامت دارند، به دلیل داشتن این لایه های نرم بیشتر، نرم تر به نظر می رسند. این تخت‌ها همچنین برای برخی افراد بزرگ‌تر بگونه ای است که راحت‌تر سوار و پیاده می‌شوند. در حالی که تخت‌های کم ارتفاع ممکن است هنگام نشستن روی لبه‌ها کمی بیش از حد فرو بروند.

بسیاری از مردم بین این دونوع تشک یعنی تشک های با ضخامت  10 تا 12 اینچ را می پسندند.

کدام تشک برای ورزشکاران بهتر است؟

مانند ضخامت، سفتی تشک یک اولویت کاملاً ذهنی است. ما می‌توانیم بر اساس بازخورد افراد با تیپ‌های بدن و موقعیت‌های خواب مختلف توصیه‌هایی برای سفتی ارائه کنیم. اما در نهایت، شما باید سفتی را بر اساس آنچه احساس راحتی؛ کاهش فشار و تامین حمایت انتخاب کنید.

سفتی در مقیاس 1-10 اندازه گیری می شود که 1 نرم ترین و 10 محکم ترین است. اکثر تخت های فروخته شده امروز بین 3 (نرم) و 8 (سفت) قرار دارند. بنابراین اگر نقاط فشار مکرر را تجربه می‌کنید یا به پهلو می‌خوابید و می‌خواهید ستون فقرات بهتری داشته باشد، تختی با درجه بندی ۳ تا ۵ احتمالاً راحت‌تر خواهد بود. افراد سبک‌تر نیز معمولاً تخت‌های نرم‌تری را ترجیح می‌دهند.

تشک‌های سفت‌تر به اندازه‌ای کانتور نمی‌شوند، اما با استفاده از فوم با چگالی بالا، سیم‌پیچ‌ها و سایر مواد حمایتی، تختخواب‌ها را در یک سطح صاف نگه می‌دارند. این باعث می شود آنها برای ورزشکاران لاغرتر که بیش از حد روی تخت های نرم تر فرو میروند، مناسب باشند. به خصوص کسانی که پشت و شکم می خوابند که نیاز به تقویت بیشتری دارند. تا از فرو رفتن بیشتر قسمت میانی بدنشان نسبت به بقیه بدنشان جلوگیری شود.

اگر ترجیحات استحکام شما از شبی تا شب دیگر در نوسان است، تشکی با استحکام قابل تنظیم – مانند تخت بادی یا مدل قابل چرخش با دو سطح خواب – ممکن است راه حلی باشد. بسیاری از زوج ها نیز ترجیحات متفاوتی دارند و در این موارد تشکی با سفتی دوگانه یا حس متفاوت در هر طرف را توصیه می کنیم. این به شما و شریک زندگیتان اجازه می دهد تا از تعادل دلخواه خود در راحتی و حمایت لذت ببرید بدون اینکه بر خواب طرف مقابل تأثیری بگذارد.

محیط خواب ایده آل برای ورزشکاران

اگر از نظر جسمی فردی فعال هستید، راه های زیادی برای بهینه سازی محیط خوابتان جدا از انتخاب تشک مناسب وجود دارد. اینها شامل حفظ دمای خواب راحت و کاهش قرار گرفتن در معرض سر و صدای بیرون است. همچنین می توانید برای بهبود تجربه خواب خود روی محصولات اضافی سرمایه گذاری کنید.

بالش

مسلماً انتخاب بالش به اندازه انتخاب تشک مهم است. بالش سمت راست حمایت بیشتری از سر، گردن و شانه های شما می کند. و همچنین از ستون فقرات حمایت می کند. بالش نادرست می تواند اثر معکوس داشته باشد. و منجر به درد و درد بیشتر و همچنین ناهماهنگی ستون فقرات شود.

بهترین بالش به اندازه کافی پر کردن شکاف بین سر و شانه ها ارائه می دهد. بالش ها به سه دسته کلی از نظر ارتفاع یا ضخامت تقسیم می شوند: کوتاه (کمتر از 3 اینچ)، بالش متوسط ​​(3 تا 5 اینچ) و بلند (بیش از 5 اینچ.  هنگام انتخاب بالش، حتماً سطح سفتی تخت خود را در نظر بگیرید.

بهترین بالش به موقعیت خواب شما نیز بستگی دارد. در حالی که ترجیحات در ورزشکاران  مختلف متفاوت است. جدول زیر انواع ارتفاع مناسب را برای اکثر افراد بر اساس نحوه خواب آنها فهرست می کند.

 

وضعیت خوابارتفاع بالشی توصیه می شود
خوابیده به پشتمتوسط
خوابیده به پهلومتوسط ​​یا زیاد
خوابیده به شکمکم

همچنین، حتماً پر شدن و تراکم بالش را در نظر بگیرید. پر کردن به مواد داخل بالش اشاره دارد. و تراکم به میزان سنگینی این مواد اشاره دارد. برخی از پرکننده ها چگالی بالاتری دارند. و به راحتی فشرده نمی شوند و سطح پایدارتر و حمایت کننده تری برای سر شما ایجاد می کنند. مواد با تراکم کمتر فرو می‌روند و ممکن است به اندازه کافی از گردن حمایت نکنند. – به خصوص اگر فردی ورزشکار هستید که با گرفتگی، فشار و سایر ناراحتی‌ها در آن ناحیه دست و پنجه نرم می‌کنید.

رایج ترین پرکننده های بالش های امروزی عبارتند از:

  • مموری فوم: برخی از بالش ها حاوی یک تکه مموری فوم هستند. آنها سازگاری زیادی را ارائه می دهند که با تشک های مموری فوم قابل مقایسه است. برخی دیگر حاوی مموری فوم خرد شده هستند. که کمی کانتور می شود و همچنین تا حدودی خنک تر می خوابد. بالش‌های فوم مموری خرد شده را اغلب می‌توان با اضافه کردن یا برداشتن پرکننده‌ها برای بالشی با ارتفاع کمتر تنظیم کرد. در حالی که بالش‌های یک تکه دارای ضخامت ثابتی هستند.
  • پر: این مواد مورد استفاده، پرهای درشت غازها و اردک ها هستند. و پرهای ریز تر مرد استفاه به پرهای نرم داخلی اشاره دارد. معمولاً از پرها برای حمایت از مرکز بالش استفاده می‌شود. در حالی که قسمت‌های بیرونی را از پر های درشت تر پر می‌کنند. این بالش‌های بسیار عمیق فرو می‌روند و حداقل پشتیبانی را ارائه می‌دهند.
  • گندم سیاه: بالش های گندم سیاه با پوسته ها پر شده اند.  این مواد پرکننده روکش های سخت دانه های گندم سیاه هستند. برخی بالش‌های گندم سیاه را به کیسه‌های سفت تشبیه می‌کنند. اما این ماده بسیار حمایت‌کننده است.  و به راحتی شکل خود را از دست نمی‌دهد. همچنین می توانید با اضافه کردن یا برداشتن پوسته، بالش گندم سیاه خود را تنظیم کنید.
  • پلی‌فیل: الیاف پلی‌استر را می‌توان به‌عنوان یک پرکننده جایگزین ارزان‌تر استفاده کرد. که بافت نرم و سبک پرها و پرهای اصلی را ایجاد می‌کند. پلی فوم به هم پیوسته که پشتیبانی بیشتری را فراهم می کند نیز نسبتاً رایج است.

رویه تشک

رویه تشک لایه ای از بالشتک است که در بالای سطح تخت قرار می گیرد. لایه بالایی برای تغییر استحکام سطح خواب طراحی شده اند. بیشتر لایه های باعث می‌شوند سطح نرم‌تر به نظر برسد. اما برخی می‌توانند حس سفت‌تری را به سطح اضافه کنند.

اگر از استحکام تشک خود ناراضی هستید، اما نمی توانید آن را برگردانید یا تعویض کنید افزودن یک  لایه بالیی نیز ممکن است مناسب باشد. بسیاری از تشک ها در طول زمان حس خواب متفاوتی پیدا می کنند. و تشک هایی که دارای لایه های فوم ضخیم هستند ممکن است با شروع خراب شدن مواد شکل خود را از دست بدهند. ضخامت اکثر تاپرها 2 تا 5 اینچ است. بنابراین استفاده از یکی از آنها اساساً معادل افزودن یک لایه راحتی تازه به تشک شما است. لایه های رویی نیز عموماً ارزان هستند، به خصوص در مقایسه با خرید یک تخت جدید.

لایه های رویی طول عمر کمتری دارند، بنابراین استفاده از آن به احتمال زیاد یک راه حل کوتاه مدت برای مشکل دائمی تشک است. با این حال، این لایه‌ها ممکن است راحتی و فشار بیشتری را نسبت به لایه راحتی تخت شما فراهم کنند. به خصوص اگر از نظر بدنی فعال هستید و می‌خواهید سطح خواب شما بهبود فیزیکی را افزایش دهد.

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

خواب تکه تکه و منقطع

سهولت حرکت و جابجایی روی تشک هنگام خواب (قسمت اول)