اگر دانش قدرت است، قطعاً باید بیشتر به آنچه بدن ما به ما می گوید گوش کنیم. حداقل در بخش خواب. و از آنجا که خواب بخش مهمی از زندگی ما را شکل می دهد، توجه به آنچه بدن ما از قبل می داند، بسیار حائز اهمیت است.

 

 

یک ژن واحد در پس نیاز ما برای خواب، هنگام بیماری وجود دارد

 

هنگام بیمار بودن، خواب و استراحت در حالی که بدن ما با عفونت و بیماری مبارزه می کند، معقول است. محققان با الهام گرفتن از مگس میوه، “ژن خواب” شناسایی شده كه بدن ما را به حالت خواب تبدیل می كند تا در هنگام بیماری بهبود یابیم. دانشمندان، رفتار مگس میوه را با و بدون ژن مقایسه کردند. بدون ژن، مگس میوه هنگام بیماری نمی خوابید، اما با وجود ژن، بهتر به خواب فرو میرفت.

 

2. اگر به آپنه خواب مبتلا هستید، ممکن است برای یادآوری خاطرات خود دچار مشکل شوید

 


آپنه انسدادی خواب (OSA) یک اختلال خواب شایع و بالقوه جدی است که می تواند فارغ از جنسیت، سن و وزن بدن بر همه افراد تأثیر بگذارد . نفس مبتلایان به OSA در خواب خود مرتباً قطع می شود و در صورت عدم درمان، تقریباً بر همه سیستمهای بدن بدن شما تأثیر می گذارد. فقط در ایالات متحده، بیش از 22 میلیون بزرگسال آن را تجربه می کنند و تعداد موارد تشخیص داده نشده زیاد است.

 یک مطالعه جدید نشان می دهد که OSA بر خاطرات شخصی طولانی مدت شما مانند روز اول مدرسه، ترس شما از تاریکی و شادی که هنگام جشن گرفتن چیزی با خانواده خود احساس می کنید، تأثیر می گذارد. حافظه طولانی مدت شما برای سلامت روان شناختی شما مهم است و تحقیقات نشان می دهد افراد مبتلا به OSA بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات خلقی هستند.

 

3. بله! در خواب می توانید یک زبان جدید بیاموزید

 

تصور کنید یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید، فرانسه صحبت کنید. و این فقط یک رویا نیست. دانشمندان کشف کرده اند که یادگیری واژگان جدید حتی در هنگام خواب نیز ممکن است. سلولهای مغزی ما هنگام خواب بین حالت فعالیت و عدم فعالیت تغییر می کنند. این مطالعه نشان داد كه یادگیری كلمات در مرحله فعال، باعث شده بود واژگان افراد، هنگام بیدار شدن بهبود یابد.

 

4- ما در حین بخش هایی از چرخه خواب خود می توانیم بشنویم

 

اگر بتوانیم زبان را در خواب بیاموزیم، اینکه بخشی از مغز ما در حین خواب نیز گوش می دهد در حالی که طبق یک مطالعه جدید هنوز در خواب هستیم، خبری تکان دهنده نیست. کسانی که به خواب می روند، در حالت آماده باش می باشند و هرگونه سیگنالی را که دارای معنی باشد، دریافت می کنند. این رفتار به روزهایی برمی گردد که ما در غارها زندگی می کردیم و با شرایط جدی استرس زا مانند خوردن شدن زنده زنده مواجه می شدیم. برای زنده ماندن، سیستم زنگ خطر مغز ما در هیچ زمان از حالت خواب به حالت خواب کامل تغییر نیافت. 

 

5- از دست دادن خواب به دلیل استرس، شکل مغز شما را تغییر می دهد

 

 دوره خواب REM  مرحله ای است که در آن خواب می بینیم و همچنین در یادگیری، حافظه و خلق نقش مهمی را ایفا می کند. یک مطالعه جدید، بر اساس آزمایشات در موش ها، نشان می دهد که استرس بر طول دوره های REM اثر می گذارد، و مقدار REM ارتباط نزدیکی با افسردگی و اختلالات خلقی دارد. کشف دیگر این است که افزایش خواب REM باعث می شود مغز ما تغییر شکل داده تا با استرس و فشارهای زندگی روزمره بهتر کنار بیاییم.

 

6. کمبود خواب خطر ابتلا به آلزایمر و مشکلات قلبی را افزایش می دهد


در اوایل سال جاری، محققان دریافتند که کمبود خواب شما را مستعد ابتلا به آلزایمر می کند. زیرا عدم خواب کافی و مناسب باعث افزایش مقدار پروتئین مربوط به آلزایمر و پارکینسون، در مغز افراد می شود.

 یک مطالعه دیگر، عادت های خواب 3000 فرد بزرگسال را بررسی کرده است تا درک کنند که خواب چگونه بر قلب ما تأثیر می گذارد. این نشان داد که میزان ساعاتی که می خوابید تأثیر بسزایی در وضعیت سلامتی قلب ما دارد. محققان دریافتند افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند، ممکن است با افزایش خواب به 8-9 ساعت، 25 درصد تشکیل پلاک ها را در مغز کاهش دهند.

 

7. 351 بیت ژنتیک وجود دارد که مربوط به خواب در شب است

 

خواب شب یا جغد شب؟ تحقیقات نشان می دهند که دراین مورد همه چیز به ژنتیک مربوط می شود و ثابت شده که 351 قطعه از ژنتیک ما به خواب در شب مربوط می شود. بدین ترتیب، این تحقیقات نشان داد که ژنهای خاصی در ارتباط با رفتار افرادی که در طول شب به اندازه کافی می خوابند، وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد خواب، اختلالات آن و روش های نوین بهبود اختلالات خواب، می توانید به موسسه سلامت مغز دانا، مراجعه کنید.