07136476172 - 09172030360 [email protected]

احساس استرس می کنید؟ می تواند در پوست، مو و ناخن شما ظاهر شود .محققان توضیح می‌دهند که چگونه استرس می‌تواند تأثیر مضری بر پوست، ناخن‌ها و موهای شما داشته باشد.استرس بخشی از زندگی است. چه عوامل استرس زا کوچک یا بزرگ باشند، می توانند بر سلامت روحی و جسمی ما تأثیر بگذارند.

 

در حالی که نمی‌توانیم استرس را به طور کامل از زندگی خود حذف کنیم، متخصصان پوست می‌توانند تمرینات ذهنی بدن را توصیه کنند، که به عنوان تکنیک‌های مدیریت استرس نیز شناخته می‌شود، که بر نیازهای جسمی، ذهنی، عاطفی و معنوی شما برای کمک به کنترل استرس و مبارزه با منفی‌ها تمرکز دارد. اثراتی که روی بدن شما می گذارد.

 

مغز و پوست

 

“مغز و پوست ما ارتباط نزدیکی با هم دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این بدان معناست که وقتی استرس مزمن ناشی از کار، روابط یا رویدادهای جاری را تجربه می کنیم، پوست هم هدف و هم منبع هورمون های استرس است که می تواند در برابر خارش، التهاب، تحریک و عفونت آسیب پذیر باشد.

هنگامی که متوجه شدید که استرس چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد، می توانید به طور مؤثرتری از تمرینات ذهنی بدن برای کمک به کاهش استرس خود و بهبود سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی خود استفاده کنید.

پوست و استرس

 

پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن، اغلب آنچه را که در داخل بدن شما اتفاق می افتد منعکس می کند. استرس می تواند باعث افزایش التهاب، کاهش سرعت بهبود زخم و تاثیر منفی بر شرایط پوستی شود. غدد شما زمانی که تحت استرس هستند چربی بیشتری تولید می کنند که می تواند باعث بدتر شدن آکنه در افرادی شود که مستعد شیوع بیماری هستند. استرس همچنین می تواند محرک بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما باشد و باعث تشدید شرایط شود.

 

استرس می تواند تاثیر زیادی بر پیری پوست ما داشته باشد. هورمون‌های استرس، کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می‌کنند و در جوان‌سازی اختلال ایجاد می‌کنند، که می‌تواند روند پیری را تسریع کند و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک‌های ظریف‌تر شود.

 

مو و رشد آن نیز تحت تأثیر استرس قرار می گیرد و به نازک شدن و ریزش مو کمک می کند. در حالی که بیشتر ریزش موی ناشی از استرس موقتی است، مهم است که به سرعت آن را برطرف کنید تا از آسیب غیر قابل برگشت جلوگیری شود.

 

کمک به استرس

 

استفاده از تمرین‌های ذهنی بدن می‌تواند به تنظیم پاسخ استرس شما کمک کند، که می‌تواند علائم و عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد، که با بهبود درمان و خود وضعیت پوست مرتبط است.» “یادگیری نحوه مدیریت پاسخ استرس خود یک مکمل بسیار قدرتمند برای هر رژیم مراقبت از پوست است.

 

تمرینات ذهنی بدن زمانی موثرتر هستند که در ترکیب با سایر درمان ها استفاده شوند. نمونه هایی از تمرینات رایج بدن ذهن:

 

  • مدیتیشن: تمرینی که شامل تمرکز یا پاکسازی ذهن است که می تواند به کاهش فشار خون و علائم اضطراب و افسردگی کمک کند.
  • طب سوزنی: این تکنیک شامل وارد کردن سوزن های نازک در پوست برای کمک به تسکین درد و کاهش استرس است. همچنین ممکن است به کاهش دفعات سردردهای تنشی و پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک کند.
  • تجسم: روشی که شامل هدایت نفس و هدایت ذهن به تصویر کردن تصاویر، ایده ها، نمادها یا استفاده از تفکر مثبت برای کمک به دستیابی به نتیجه دلخواه مانند احساس، طرز فکر یا احساس بدن است.
  • Breathwork: این تکنیک بر تمرینات تنفسی تمرکز دارد که به طور خاص برای کنترل تنفس استفاده می شود.
  • تای چی یا چیگونگ: یک تمرین هنرهای رزمی برای کمک به بهبود تعادل و کاهش کمردرد.
  • یوگا: تمرین ذهن و بدن، که ترکیبی از حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش است. یوگا بر بهبود سلامت روانی و عاطفی، خواب و تعادل تمرکز دارد.

دکتر بار اشاره می‌کند که تکنیک‌های بدن ذهن یک رویکرد یکسان نیستند. هر کس رابطه منحصر به فردی با استرس دارد و درک و تجربه ما از استرس تعیین می کند که چگونه بر ما تأثیر می گذارد و چگونه به تکنیک های مختلف بدن ذهن پاسخ می دهیم. افراد باید از تکنیک هایی استفاده کنند که برای آنها بهتر است.

 

«برای مراقبت از پوست خود، باید رویکردی جامع‌تر داشته باشیم و به همه عواملی که بر آن تأثیر می‌گذارند نگاه کنیم.» استرس می‌تواند عاملی برای بیماری‌های جدی‌تر پوستی باشد. اگر استرس دارید و روی پوست، مو یا ناخن‌هایتان تأثیر می‌گذارد، یک قرار ملاقات با یک متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره بگیرید.

 

مرکز سلامت مغز دانا جهت کمک به بهبود استرس مزمن، در کنار شماست.

 

https://neurosciencenews.com/stress-nails-hair-skin-21101/

 

تشخیص پارکینسون از روی نمونه های پوستی و تشخیص زودهنگام بیماری

اعصاب پوست می تواند به مبارزه با عفونت کمک کنند